خبرگزاری کار ایران

مردم مراقب قاتل پنهان غیر قابل لمس، بی بو وبی رنگ در زمستان باشند

کد خبر : ۲۶۳۸۷

به علت برودت هوا وکاهش دما، مردم متناسب با امکانات وشرایط زندگی سعی می کنند کمتر در معرض سرما ی هوا قرار بگیرند ومحل سکونت ویا محل کار خود را با استفاده از وسایل گرمایشی گرم می کنند،‌که در این زمینه باید از وسایل مناسب واستاندارد استفاده کنند.

زنجان – ایلنا: رعایت نکردن اصول وموازین ایمنی در بکار گیری مردم و بی احتیاطی باعث بروز تلفات جانی جبران ناپذیر وزیال های مالی در زمستان می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، در اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی پلیس استان زنجان آمده است؛ وسایل گرمایشی وبخاری ها وآبگرمکن های نفتی وگازی، شومینه های گازی ویا هیزمی، چراغهای خوراک پزی، بخاری های نفتی دستی و...وسایل گرمایشی هستند که عمدتا مورد استفاده در هوای سرد زمستان قرار می گیرند و در این وسایل در اثر سوختن ناقص مواد وگازها "گاز منو اکسیدکربن" یا اکسید دو کربن ایجاد می شود که فوق العاده خطرناک سمی وکشنده است.

در ادامه این اطلاعیه مهمترین عامل بروز حوادث وگازگرفتگی، غفلت، عدم آگاهی وتوجه ودقت کافی مردم در استفاده صحیح از این وسایل عنوان شده است و گفته می شود با اینکه بارها کارشناسان مربوطه در این خصوص هشدار دادند، ظاهرا چون این قاتل پنهان غیر قابل حس ولمس و بی بو وبی رنگ است مردم کشنده بودن آنرا باور ندارند وبه راحتی تسلیم وقربانی آن می شوند.

گفتنی است روز گذشته یک پیرمرد 50ساله در اثر گازگرفتگی در شهرستان زنجان جان خودرا از دست داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز