خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان امروز خبرداد؛

استان زنجان برای ایجاد شهرک سرمایه گذاری بخش خارجی اعلام آمادگی می کند

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۰۷

استاندار زنجان با اشاره به استقبال استان زنجان از طرح های سرمایه گذاری بخش خارجی، از اعلام آمادگی استان برای ایجاد شهرک سرمایه گذاری بخش خارجی خبر داد.

زنجان ـ ایلنا: استاندار زنجان گفت:‌ اگر شرایط برای سرمایه گذاری در استان فراهم باشد، سرمایه گذاران دیگر چینی نیز به استان وارد خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رئوفی نژاد استاندار زنجان ظهر امروز(19 آذر) در جلسه بررسی طرح سرمایه گذار چینی در استان خطاب به مدیران خواستار به کارگیری تمام توان خود برای حل مشکلات سرمایه گذاران در استان شد و گفت: ستاد سرمایه گذاری نیز برای کوتاه کردن مسیر سرمایه گذاری در استان تشکیل می شود.

مقام عالی استان با اشاره به آمادگی استان برای ایجاد شهرک سرمایه گذاری بخش خارجی گفت: در راستای کوتاه کردن پروسه سرمایه گذاری این بخش، جلساتی با حضور کلیه مدیران مربوطه تشکیل می شود.

رئوفی نژاد ایجاد این شهرک را یکی از دلایل ورود سرمایه گذاران خارجی به استان عنوان کرد و یادآور شد: این شهرک می تواند الگویی برای دیگر استان ها باشد.

وی از اختصاص 500 تا یک هزار هکتار زمین برای ایجاد این شهرک خبر داد و افزود: مشکلات مربوط به زیرساخت های شرکت ریخته گری پیوسته سهند نیز به سرعت حل شود.

در ادامه این جلسه مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان نیز با اشاره به اهتمام ویژه استاندار در جذب سرمایه گذاران خارجی به استان گفت: شرکت ریخته گری پیوسته سهند که سابقه کاری در آذربایجان شرقی دارد به جهت تاسیس شرکت ریخته گری به استان زنجان ورود کرده است.

فلاح به اختصاص 27 هکتار زمین برای این شرکت اشاره کرد و افزود: با توجه به زمینه استان زنجان و ایجاد بستر مناسب در بخش معدن و صنعت با اجرای این طرح در آینده ای نه چندان دور شاهد پیشرفت و ترقی استان زنجان در بخش صنایع و معادن خواهیم بود.

وی از فعالیت این شرکت در 2 فاز خبر داد و ادامه داد: فاز اول این شرکت در منطقه قیطول با 120 میلیون دلار سرمایه گذاری و فعالیت در بخش های کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و فاز دوم آن در منطقه ایجرود با 380 میلیون دلار در بخش ذوب و 100 میلیون دلار در بخش نورد خواهد بود.

صمد محمدیان نیز یکی از سهامدارن این شرکت به طرح برخی از مشکلات این شرکت اشاره کرد و با انتقاد از آماده نبودن برخی زیرساخت ها گفت: این شرکت در فاز نخست خود نیازمند 14 مگا وات برق و 200 هزار متر مکعب آب است.

وی به تولید 600 هزار تن کنسانتره در این شرکت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تنها واحدهای دانه بندی در این شرکت فعال است و هنوز در واحد کنسانتره هیچ فعالیتی انجام نمی شود.

لی شنگ کوان سرمایه دار چینی شرکت ریخته گری پیوسته سهند نیز در سخنانی گفت: اگر شرایط برای سرمایه گذاری در استان فراهم باشد، سرمایه گذاران دیگر چینی نیز به استان ورود خواهند کرد.

وی خواستار ایجاد امنیت در مسیر سرمایه گذاری در استان شد و خاطرنشان ساخت: برخی مسائل سیاسی موجب می شود تا سرمایه گذاران از فعالیت در این کشور امتناع کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز