خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت داوران جشنواره رضوی در استان زنجان:

تلفیق هنر با اندیشه های رضوی گامی مهم در ترویج سیره امام رضا(ع) است

عضو هیئت داوران جشنواره رضوی در استان زنجان گفت: با تلفیق هنر و اندیشه های رضوی می توان آموزه های امام رضا(ع) را بصورت جذاب به افراد معرفی کرد.

زنجان ـ ایلنا: عضو هیئت داوران جشنواره رضوی در استان زنجان گفت: با تلفیق هنر و اندیشه های رضوی می توان آموزه های امام رضا(ع) را بصورت جذاب به افراد معرفی کرد.

به گزارش ایلنا از زنجان، دکتر محسن جاهد عضو هیئت داوران جشنواره رضوی در استان زنجان با اعلام این که فلسفه اخلاق در سیستم اسلامی و مخصوصا در آموزه های امام رضا(ع) مبتنی بر اخلاق فضیلت است، یادآور شد: سیستم اخلاق فضیلت مبتنی بر منش و کاراکترهای درونی است که بر این اساس، انسانها دارای حالات و روحیات خاص درونی هستند و این حالات و روحیات در صورت تکرار و تمرین در فر د می تواند دوام یابد و ثابت باشد.

وی با بیان این که اخلاق فضیلت در متون اسلامی با عنوان ملکه شناخته شده است، افزود: ملکه یعنی یک امر ثابت که با تمرین و ممارست صورت می گیرد.

جاهد با اعلام این که خداوند در قرآن کریم فرموده اند: هر کس بر اساس شکل درونی خود عمل می کند، خاطرنشان ساخت: طبق این آیه و توصیه هایی که در متون دینی ما شده است انسانها بایستی شاکله و شخصیت درونی خود را بسازند و این کار بر اثر تمرین و تکرار قابل اجراست.

این استاد دانشگاه افزود: در بیانات و احادیث امام رضا(ع) نیز توجه به درون خود و ساختن شاکله وجودی فرد طبق تعالیم اسلامی و ملکه نمودن اخلاق و فضایل الهی در وجود افراد بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان به برگزاری جشنواره امام رضا(ع) اشاره کرد و تصریح نمود: این جشنواره ها جای کار بسیار دارند و باید برای معرفی آن به افراد از شیوه های جذاب و گیرا استفاده کرد.

وی با بیان این که همیشه برای آغاز یک عمل نیاز به اطلاعات و دانش است، یادآور شد: اگر می خواهیم آموزه هایی که در سیره ائمه اطهار (ع) است شکل عملی به خود بگیرد بایستی قبلا یک کار نظری صورت بگیرد و جنبه های مختلف آن به خوبی برای افراد معرفی شود.

وی یادآور شد: برگزاری این کنگره ها و جشنواره ها کمک می کند تا این دیدگاهها بیشتر به بدنه جامعه تزریق شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز