خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان:

تلفیق میان علم و دین از مشخصه های بارز مردم استان زنجان است

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۰۰

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه تلفیق میان علم و دین از مشخصه های بارز مردم استان است، گفت: شهید شهریاری نماینده برجسته این فرهنگ در استان زنجان است.

زنجان – ایلنا: رئیس دانشگاه پیام نور زنجان گفت: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی با محوریت دانشجویان در استان زنجان موجب کسب توفیقات زیادی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان سید محمد موسوی، رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان در آئین اختتامیه مسابقات قهرمانی کشور کاراته دانشجویان دختر دانشگاه های پیام نور اظهار داشت: استان زنجان خواستگاه جریان فکری است که در آن تلاش های وسیعی در راستای تلفیق میان علم و دین صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از ویژگی های مردم استان زنجان ارتباط تنگاتنگی با جامعه شناسی این خطه دارد، افزود: اجین شدن زندگی مردم با فقاهت و شریعت نیز از جمله ویژگی های این سرزمین است.

این مقام مسئول شجاعت را از دیگر ویژگی مردم زنجان عنوان کرد و گفت: مقاومت زنجانی ها در نهضت مشروطه و ملی شدن صنعت نفت و دوران 8 سال دفاع مقدس بیانگر جاری بودن غیرت آذری در رگ های این مردم است.

وی با اشاره به معروف بودن استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی یادآور شد: ارادت قلبی مردم استان به خاندان پیامبر اعظم (ص) بویژه سالار شهیدان منجر به حرکت جمعی زنجانی ها در ایام محرم شده که شهره خاص و عام است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان در ادامهبا بیان اینکه دانشگاه پیام نور زنجان از دانشگاه‌های برتر فرهنگی کشور است، افزود: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی با محوریت دانشجویان موجب کسب توفیقات زیادی شده است.

وی با اشاره به اینکه نهال دانشگاه پیام نور امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه فرزندان ارزشمندی را تقدیم جامعه کرده است.

موسوی در پایان با بیان اینکه 21 استان در مسابقات کاراته قهرمانی کشور دانشجویان دختر پیام نور حضور داشتند، یادآور شد: استقبال دانشجویان از این مسابقات در دانشگاه پیام نور بی نظیر بود.

در ادامه این مراسم مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با اشاره به حضور 230 شرکت کننده در این دوره از مسابقات گفت: 8 تیم برتر این دوره در المپیاد ورزشی دانشجویان کشور به میزبانی استان زنجان حضور خواهند داشت.

ایرج رحمانی با بیان اینکه در بحث ورزش با تعامل خوبی که بین مسئولان استان ایجاد شده است موفقیت های چشمگیری در سال های اخیر کسب شده است، افزود: ورزشکاران استان در سال گذشته موفق به کسب هزار و 87 مدال جهانی، آسیایی و پاراآسیایی شده اند.

وی یادآور شد: استان زنجان توانسته است 3 سال پیاپی عنوان پایتخت پیاده روی خانوادگی را در سطح کشور از آن خود کند.

همچنین در ادامه این مراسم سرپرست تیم مازندران با اشاره به اینکه بالندگی ورزش به فرهنگ است، گفت: اجرای برنامه های فرهنگی در کنار ورزش یکی از ضرورت های امروز جامعه است.

ربیعی با بیان اینکه انتشارعلم باعث فزونی آن می شود یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن است، افزود: رقابت های ورزشی نیز از این حیث منحصر به فرد است که زمینه رشد و جهش را برای بازنده و برنده مسابقات فراهم می کند.

وی ادامه داد: کسانی که در مسابقات عنوانی را کسب نمی کنند با تلاش و جهش بهتر سعی می کنند در رقابت های بعدی به موفق دست پیدا کنند که این امر با ارزش تر است.

این مسئول میزبانی زنجان را بسیار عالی دانست و ابراز داشت: میزبانان زنجانی در برگزاری این دوره از مسابقات از هیچ چیز دریغ نکرده و تمامی مراحل را بی هیچ عیب و نقصی برگزار کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز