خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی وهنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور در زنجان:

شور عزاداران ثارالله نشات گرفته از شعور حسینی است

کد خبر : ۳۲۰۳۸

معاون فرهنگی وهنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: شور عزارادان امام حسین(ع) نشات گرفته از شعور حسینی آنان است.

زنجان ـ ایلنا: معاون فرهنگی وهنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور در زنجان گفت: پیش بینی می شود تا پایان شالجاری تعداد کانون ها به 16هزار باب برسد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، مرتضی طاهریان معاون فرهنگ و هنری کانون های مساجد کشور در نشست خبری ستاد سوگواره خامس آل عبا با خبرنگاران استان تعداد کانون های مساجد کشور را 14 هزار و 690 کانون عنوان گرد و گفت: بیش از 14 هزار و 500 کتابخانه مخزن دار نیز در حال فعالیت هستند.

وی تعداد کتابخانه های باز شبستان مساجد را 5 هزار کتابخانه اعلام کرد و گفت: 618 کانون تخصصی نیز در حال فعالیت هستند.

این مقام مسئول تعداد کانون های فرهنگی و هنری روستایی را 6500 باب کانون اعلام کرد و گفت: در مقوله توسعه کانون ها پیش بینی می شود تا پایان امسال تعداد کانون ها به 16هزار باب برسد.

وی به جشنواره سرود روستایی با موضوع امام رضا(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) و شاهچراغ(ع) در آینده ای نزدیک با میزبانی استان هرمزگان و روستای کردر اشاره کرد و افزود: یکی از سیاست های اصلی ستاد عالی کانون های مساجد فعالیت روستاها با محوریت کانون های مساجد است.

این مقام مسئول به برپایی کنگره نخبگان روستایی در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: در جشنواره سرود روستایی نیز 60 اثر به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد 10 گروه سرود برای اجرای مرحله کشوری این جشنواره در روز (10 بهمن) در هرمزگان معرفی می شوند.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور از صدور مجوز رسمی فعالیت کتابخانه های برتر مساجد خبر داد و گفت: در همین راستا تمام کتابخانه های مساجد به سیستم نرم افزاری مهر مساجد مجهز می شوند.

طاهریان همچنین به فعالیت 27 هزار مرکز طرح تلاوت نور در کشور اشاره کرد و یادآور شد: 720 خانه نور در کشور هستند که در بیش از 7 هزار مرکز طرح روزانه قرآن کریم اجرای می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سوگواره خامس آل عبا اشاره کرد و با یادآوری اینکه ستاد عالی مساجد برپایی برنامه های بزرگداشت مناسبت ها را بین استان ها توزیع کرده است، افزود: استان زنجان به جهت شور و شعور حسینی عزارادانش برگزاری سوگواره خامس آل عبا را برعهده دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز