خبرگزاری کار ایران

یك مقام مسئول در اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خبر داد:

توزیع بیش از 300 هزار اصله نهال بین مردم و سازمان‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۶۶

همزمان با هفته منابع طبیعی و به منظور ارتقاء فرهنگ کاشت نهال، امسال بیش از 300 هزار اصله نهال از انواع صنوبر، سرو خمره‌ای، داغداغان، افرا و غیره بین مردم، ارگان‌ها و شرکت‌ها توزیع می‌شود.

زنجان ـ ایلنا: رئیس اداره جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: از مجموع مساحت دو میلیون و ۲۱۶ هکتاری هکتاری استان، ۵۶ درصد آن را منابع ملی تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ‌ مجید معانی رئیس اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان امروز با اعلام این خبر گفت: سرانه جنگل در استان زنجان با احتساب جنگل‌های دست کاشت ۱۲ صدم هکتار است که در مقایسه با آمار سرانه جنگل کشوری دو دهم هکتار هم پایین‌تر است.

این مقام مسئول حفظ و حمایت از جنگل‌های طبیعی استان و تلاش در جهت توسعه جنگلکاری و بالا بردن فرهنگ کاشت نهال را از راه‌های رسیدن به متوسط جهانی سرانه جنگل برشمرد و از مردم خواست تا در برنامه‌های نهالکاری هفته منابع طبیعی مشارکت جدی داشته باشند.

گفتنی است از مجموع مساحت دو میلیون و ۲۱۶ هکتاری هکتاری استان، ۵۶ درصد آن را منابع ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان بیش از ۹۷ هزار هکتار آن جنگل‌های طبیعی بوده و در مجموع ۴ درصد مساحت استان را در بر می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز