خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی اداره کل اموزش و پرورش استان زنجان خبرداد:

4 هزار دانش آموز در مدارس تخصصی قرآنی استان زنجان ثبت نام کردند

asdasd

معاون پرورشی اداره کل اموزش و پرورش استان زنجان از ثبت نام بیش از 4هزار دانش آموز در مدارس تخصصی قرآنی در مناطق 14 گانه استان زنجان خبر داد.

زنجان - ایلنا: معاون پرورشی اداره کل اموزش و پرورش استان زنجان از ثبت نام بیش از 4 هزار دانش آموز در مدارس تخصصی قرانی در مناطق 14 گانه استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،‌ منصور مرادلو، معاون پرورشی اداره کل اموزش و پرورش استان زنجان در نشست خبری به مناسبت بازگشایی مدارس در جمع خبرنگاران گفت: 24 مدرسه تخصصی قرآنی امسال برای اولین بار در استان زنجان آغاز به کار می کند.

وی با اشاره به اینکه در کشور یک هزار و 257 مدرسه از مهر امسال آغاز به فعالیت می کند، افزود: در استان زنجان نیز 24 مدرسه در مناطق 14 گانه استان در مقاطع اول تا سوم ابتدایی آغاز به کار می کند.

مرادلو با بیان اینکه در هر منطقه از استان زنجان یک مدرسه قرآنی دخترانه و یک مدرسه قرآنی پسرانه ایجاد شده است، اظهار کرد: در این مدارس دانش آموزان به صورت تخصصی در حوزه قرانی تحت تعلیم و تربیت قرار می گیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: در مدرسه تخصصی قرآنی دانش آموزان همانند دیگران دروس معمول خود را می خوانند ولی با کیفیت بیشتر و همچنین در کنار کتاب قرآن آنها، کتاب های قرانی دیگر نیز در راستای ارتقای سطح قرآنی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه این مدرسه به صورت تخصصی قرآن را به دانش آموزان می آموزد، ابراز کرد: این مدارس تخصصی قرآنی از بین مدارسی که قبلا سبقه قرآنی داشته و از سطح کیفی و علمی بالایی برخوردار بوده اند انتخاب شده است.

مرادلو در ادامه یادآور شد: علاوه بر این مدارس تخصصی قرآنی جدید که از مهر امسال آغاز به کار می کنند، 143 مدرسه قرآن نیز در استان زنجان فعالیت می کند.

وی از توسعه ویژه مدارس خاص در استان زنجان خبر داد و گفت: تعداد مدارس استعدادهای درخشان، مدارس شاهد، نمونه دولتی و مدارس قرآنی نسبت به سال های گذشته جهش خوبی داشته و 100 درصد افزایش یافته است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه از حضور خادمان حرم امام رضا (ع) در استان خبر داد و گفت: این خادمان از روز جمعه در زنجان حضور پیدا کرده و در نماز جمعه نیز شرکت می کنند.

به گفته وی مراسم بازگشایی مدارس در روز اول مهر سال جاری در 4 آموزشگاه زنجان با حضور این خادمان و قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز