خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان:

یکی از شاخص‌های توسعه کشور مطالعه و کتابخوانی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۴۹

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اهمیت کتاب وکتابخوانی در جوامع امروزی افزود: زنجان دارای ظرفیت مطلوب ومناسب برای عرضه محصولات فرهنگی وکتب است.

زنجان ـ ایلنا: معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان گفت: رکورد مطالعه کتاب در استان بسیار مطلوب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان فیروز احمدی معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان شامگاه دیروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان در سالن کتابخانه خیر ساز احمد مهدوی زنجان با اشاره به سرانه مطالعه مطلوب مردم استان زنجان در مقایسه با دیگر استانهای کشور افزود: اقدامات در سطح استان زنجان در زمینه کتاب وکتابخوانی بسیار مطلوب در سطح کشور است.

احمدی با بیان اینکه اجرای پیک مهر باید در جامعه جدی گرفته شود افزود: استان زنجان دارای ظرفیت مطلوب ومناسب برای عرضه محصولات فرهنگی وکتب در سوپر مارکتهاست.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان با اشاره به استخدامها در سطح کشور گفت: در این زمینه 30نفر نیز در سطح استان در راستای نهاد کتابخانه ها استخدام خواهند شد که طبق ضوابط ومقررات کشوری با آزمون جذب خواهندد شد.
وی در ادامه با اشاره به وجود 27هزار نفر دهیار در سطح کشور تصریح کرد: این افراد در راستای امور عمرانی وبهداشتی و... در سطح روستاها استخدام خواهند شد.

احمدی با تاکید بر اطلاع رسانی صدا و سیما ومطبوعات ورسانه ها در زمینه مطالعه افزود:‌ بازنگری فضا های مجازی نیز از جمله اقدامات مطلوب برای آینده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان در بخشی از سخنان خود گفت: مساجد ونماز جمعه زنجان می تواند در زمینه های فرهنگی بسیار موثر باشد.

وی با توجه به سرانه مطلوب مطالعه در استان زنجان گفت:‌ سرانه مطالعه ایران در سطح دنیار قابل قبول نیست.

احمدی فرهنگسازی در زمینه اهدا کتب را نیز در این زمینه موثر برشمرد.

در ادامه این جلسه مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان نیز با ارائه گزاش از وضعیت مطلوب کتاب وکتابخوانی ومطالعه در استان گفت:در سالجاری 46 ایستگاه مطالعه در سطح زنجان دائر شده است.

احمد خانی با اشاره به 47هزار نسخه ای کتب در این ایستگاهها افزود: سرانه مطالعه در استان زنجان در مقایسه با استانهای دیگر مناسب است و سرانه مطالعه در استان را 93دقیقه و23ثانیه عنوان کرد.

وی استان زنجان را دومین استان بعد از استان تهران در سرانه مطالعه عنوان کرد و گفت: استان زنجان دارای وضعیت مطلوب کتاب وکتابخوانی است.

این مقام مسئول با اشاره به استخدام 30 نفر در استان در زمینه امور نهاد کتابخانه های عمومی استان گفت: از این تعداد 6نفر در شهرستان ابهر، یک نفر در ایجرود وخدابنده، 2نفر در خرمدره ودر زنجان 11نفر کارشناس اداری استخدام می شوند که در سال قبل نیز 27 نفر جذب نهاد کتابخانه ها شدند.

وی اطلاع رسانی برای کتابخوانی را مهم ارزیابی کرد وافزود: فایل کتب در خواست انتشار از سال 85 به بعد خریداری می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز