خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور در استان زنجان؛

434پروژه روستایی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۴۵

معاون عمرانی استانداری زنجان گفت: تعداد کل پروژه های افتتاح شده روستایی در استان زنجان 343پروژه بوده است که این امر بیانگر توجه ویژه دولت به توسعه روستاها در استان بوده است.

زنجان ـ ایلنا: معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: رویکرد کلان دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه به توسعه و آبادانی روستاها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،، علی‌اکبر کریمی در مراسم افتتاح هم‌زمان و سراسری 4600 پروژه روستایی، با اشاره به افتتاح پروژه‎های مختلف روستایی در طول دهه‌فجر افزود: در ایام‌الله دهه‌فجر تعداد 434 پروژه روستایی با اعتبار بیش از 385 هزار میلیون ریال افتتاح شد که از این تعداد 158 پروژه مربوط به دهیاری‌ها با اعتباری بالغ بر 34 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به روند نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در زنجان ادامه داد: طی سال‎های اخیر نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در استان زنجان روند خوبی داشته است و در این راستا از سال 84 تاکنون بیش از 45 درصد خانه‌های روستایی در استان زنجان نوسازی شده است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به دیگر طرح‌ها در روستاهای استان افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال 92 پوشش خانوارهای روستایی بهره‌مند از نعمت گاز به 70 درصد می‌رسد که این میانگین بالاتر از نرم کشوری است.

کریمی دهیاری‌ها به عنوان متولیان مدیریت در روستاها نقش اساسی در توسعه و پیشرفت این مناطق دارند و افزود: رویکرد کلان دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه به توسعه و آبادانی روستاها بوده است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به ظرفیت‌های ویژه روستاهای نزدیک به مرکز شهر مثل کوشن افزود: عمران و آبادانی این روستاها می‌تواند از فشار جمعیتی به شهرها کاسته و نیز موجب تحقق بحث مهاجرت‌معکوس شود.

کریمی با اشاره به توجه ویژه دولت طی سال‎های اخیر به روستاها افزود: طی سال‌های اخیر دولت درصد قابل توجهی به توسعه روستاها اختصاص داده است که با اجرای طرح‌هایی مانند طرح هادی روستایی، آب روستاها، راه روستایی، گازرسانی به روستاها و دیگر موارد باعث توسعه بیشتر روستاها شده است که خوشبختانه در استان زنجان این روند بالاتر از میانگین کشوری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز