خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان

هیئات مذهبی بهترین ابزار رشد فرهنگی هستند

asdasd

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان با اشاره به فعالیت 1200 هیات مذهبی در استان زنجان گفت: این مراکز بهترین ابزار رشد فرهنگی در جامعه هستند.

زنجان ـ ایلنا: رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان با اشاره به فعالیت 1200 هیات مذهبی در استان زنجان گفت: این مراکز بهترین ابزار رشد فرهنگی در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا مهرانفر رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هیات مذهبی یکی از نهادهای مردمی است که انتخابات اعضای شورا از سوی مردم انجام می شود، گفت: فعالیت شورای هیئات مذهبی ستادی و نظارت بر عملکرد این مراکز است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان بیش از 1200 هیات مذهبی فعالیت می کند، گفت: سهم شهرستان زنجان از این تعداد 700 هیات می باشد.

حجت الاسلام مهرانفر با اشاره به فعالیت های این مرکز در استان گفت: نظارت بر نحوه تشکیل و صدور مجوز و اهداء اقلام فرهنگی و مساعدت مالی در اجرای برنامه در مناسبت های مختلف از مهم ترین فعالیت های شورای هیئات مذهبی در استان می باشد.

این مقام مسئول از برپایی همایش تجلیل از عوامل و دست اندارکاران هیئات مذهبی در استان در آستانه ماه محرم خبر داد و خاطرنشان ساخت: افرادی هستند که بدون چشم داشت مادی در هیات فعالیت می کنند که باید به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند.

حجت الاسلام مهرانفر با اشاره به اینکه برخی از برنامه های این شورا در شهرستان خود در نوع خود در کشور بی نظیر می باشد، ادامه داد: در راستای آموزش حقوق شهروندی به هیات مذهبی و آشنایی با احکام مربوط به عزاداری دوره های آموزشی مخصوص هیات مذهبی توسط این شورا برگزار می شود.

وی از اعطاء 100 مجوز تاسیس هیات مذهبی در سال گذشته در شهرستان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد 30 مجوز به تاسیس هیات مذهبی بانوان اختصاص دارد.

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل دوره های آموزشی برای بالا بردن سطح کیفی هیئات مذهبی در شهرستان زنجان افزود: قرآن و عترت باید در کنار هم باشند ولی قرآن ثقل اکبر است و باید جایگاه واقعی قرآن محفوظ بماند در همین راستا این شورا برای اجرای برنامه های تفسیر و قرائت قرآن در هیئات تاکید ویژه ای دارد.

این مقام مسئول قرآن محوری، مسجد محوری، روحانی و محوری و آموزش محوری را چهار رکن اساسی در این شورا اعلام کرد و ادامه داد: به حهت تاسیس هیئات مذهبی بالا بودن سطح علمی موسس و معرفی یک روحانی و مداح در هیات ضروری است.

حجت الاسلام مهرانفر با اشاره به دیگر فعالیت های این شورت به جلسه هم اندیش با اساتید حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این مرکز در تلاش است تا پیوند بین قرآن، نماز و اهل بیت(ع) را در هیئات مذهبی اشاعه دهد.

وی در پایان به تدوین آیین نامه فعالیت هیات مذهبی با تعامل دفتر امام جمعه، استانداری، نیروی انتظامی، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، شهرداری و شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: در این آیین نامه اعضای هیئات مذهبی با حقوق شهروندی و احکام الهی مرتبط با فعالیت های فرهنگی هیئات آشنا خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز