خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

استان زنجان آمادگی برای راه‌اندازی پروازهای فوق سبک را دارد

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۲۴

استاندار زنجان با اشاره به اینکه زیرساخت های پروازهای فوق سبک در استان زنجان فراهم است، گفت: مردم استان از شرکت در کلاس های آموزش خلبانی و گردشگری هوایی استقبال می کنند.

زنجان ـ ایلنا: استاندار زنجان گفت: مجوزهای لازم برای این نوع پروازها برای استان زنجان اخذ شده است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، محمد رئوفی نژاد استاندار زنجان امروز(5 اسفند) در جلسه هماهنگی پروازهای سبک در استان با اشاره به اینکه در طول چهار سال اخیر گروه های متعددی برای راه اندازی این نوع پروازها مراجعه کرده اند، گفت: در استان زنجان زمینه و زیرساخت برای برپایی این نوع پروازها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه آموزش خلبانی مورد توجه جوانان است، ادامه داد: این کار یک فعالیت اقتصادی است و توسط بخش خصوصی انجام می شود.

مقام عالی استان به انعقاد تفاهم نامه شفاف و دقیق بین بخش خصوصی، میراث فرهنگی و فرودگاه استان شد و افزود: این بخش می تواند در زمینه آموزش خلبانی و گردشگری هوایی وارد عمل شود که با استقبال مردم استان روبه رو خواهد شد.

حیدرعلی پورمند مجری بخش خصوصی این پروازها نیز با اشاره به اینکه موفقیت این اقدام در گرو همکاری مدیران استانی است، گفت: مجوزهای لازم برای این نوع پروازها اخذ شده است و استان زنجان نیز تا زمان اخذ مجوز برای خود استان، تحت پوشش استان ایلام به فعالیت در این زمینه می پردازد.

وی مدت زمان دوره آموزش خلبانی را 50 ساعت عنوان کرد و گفت: این دوره آموزشی با هزینه 13 میلیون تومان اجرایی می شود.

پورمند با یادآوری اینکه زیرساخت های لازم برای پروازهای فوق سبک در استان زنجان مهیاست، ادامه داد: 600 متر زمین خاکی برای اجرای این پروازها لازم است.

وی به اعطاء گواهینامه بین المللی به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی اشاره کرد و افزود: برای آغاز فعالیت ها این بخش در استان نیازمند یک دفتر در داخل استان و فرودگاه و محلی برای اسکان کارکنان هستیم.

در پایان این جلسه مقرر شد با تشکیل جلساتی با دستگاه های اجرایی مربوطه این پروازها در استان زنجان راه اندازی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز