خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان:

گذشت و ایثار زنان دوران جنگ کمتر از مردان نبود

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۵۹

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: گذشتی که زنان در دوران جنگ و دفاع مقدس نسبت به عزیزانشان به خرج دادند کمتر از جهاد مردانی در مناطق جنگی نبود.

زنجان ـ ایلنا: امام جمعه زنجان گفت: عوامل پنهان بسیاری در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، حجت‎الاسلام والمسلمین علی خاتمی امام جمعه زنجان در جلسه یادواره شهدای زن استان زنجان افزود: امام خمینی(ره) در رابطه با نقش بانوان در شکل‌گیری انقلاب و پیروزی آن کمتر از مردان حاضر در صحنه جنگ نبوده و گاهی به مراتب بیش نیز بوده است و از این رو باید به زنان آن دوران جایگاه ویژه‌ای اختصاص داد.

وی تصریح کرد: عوامل پنهان بسیاری در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند که گاهاً به چشم دیده نمی‌شدند در اصل موضوع اثر بسزایی در پیروزی و به ثمر نشستن اهداف انقلابیون داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه زمان بهترین پشتیبان در روزهای سخت برای مردان بودند یادآور شد: در آن زمان طاغوت ضعیف شده بود و مردان به ازای پشتیبانی زنانی فداکار قوی قدرتمندانه در پی رسیدن به هدف خود گام برمی‌داشتند.

وی ابراز کرد: پیروزی انقلاب اسلامی مدیون غیرت دینی زنان بوده و این در حالی است که یک اعتقاد جمعی بین همه افراد شکل گرفت و همه در راستای نیل به اهداف خود از بهترین داشته‌های خود نیز گذشته و این امر رمز اصلی پیروزی مردم ایران بود و در این میان نقش زنان به هیچ وجه قابل اتکا نیست.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه خداوند با صلاحدید خود تکلیف جنگ مصلحانه را از دوش زنان برداشته است اضافه کرد: باید به این نکته توجه کرد که همه جنگ سنگر، گلوله و اسلحه نیست بلکه این موارد فقط ابزارهای سخت‌افزاری جنگ بود و در واقع بعد زیرین آن بعد نرم‌افزاری بوده که زنان با روحیه دادن به همسران و ایجاد امنیت و آرامش در قانون گرم خانواده ایجاد می‌کردند.

وی اظهار کرد: گریه کردن برای عزیزان در هنگام جدایی و دوری نشانه بی‌صبری نیست بلکه بی‌جا و تلخ سخن گفتن و بی‎تابی بی‌جا و عدم داشتن صبر دور از اخلاق بوده و خوشبختانه زنان استان و کشورمان در این امر سنگ تمام گذاشتند.

وی با بیان اینکه باید یادواره‎های بسیاری را برای زنان برگزار کنیم چرا که این یک ادای دینی و وظیفه محسوب می‌شود اذعان کرد: از دیدگاه دشمن همه ما از بالاترین مقام تا افراد عادی فقط داشتن ایمان و اعتقاد قلبی به خداوند است و از این رو از نظر دشمنان این امر بزرگترین جرم محسوب می‎شود. در ادامه جلسه جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان گفت: استان زنجان دارای 40 شهید زن است که این امر افتخار بزرگی برای استان به شمار می‌آید.

رضاحسینی تصریح کرد: از 7 هزار نفر زن شهید از میان کل شهیدان 40 نفر آن متعلق به استان زنجان بوده است و از این رو سپاه استان نیز در تلاش است تا با برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا بتواند این افراد را به جامعه بیشتر بشناساند و یاد خاطرنشان را پایدارتر کند.

وی با بیان اینکه امسال 29 یادواره با موضوعیت شهدای زن در استان برگزار شده است اضافه کرد: با همکاری بسیج خواهران سپاه انصارالمهدی استان یکی از نویسندگان استان موفق به جمع‌آوری وصیت‌ها و خاطرات خانواده‌های شهدای زن استان شدیم که در نوع خود نمونه بوده است و اقدام قابل تقدیری در راستای تقدیر از مقام شامخ شهدا به حساب می‎آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز