خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان خبرداد:

مردم در راستای حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح گام بردارند

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۴۰

احمدی گفت: استان زنجان یکی از استان‌های موفق در زمینه استفاده از سموم شیمیایی در کشاورزی است.

زنجان ـ ایلنا: معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: همه مردم و همچنین عوامل اجرایی در انتخابات پیش رو در سال جاری وظیفه دارند در راستای تحقق دو امر حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح تلاش‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،‌ فیروز احمدی،‌ معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری  گفت: با توجه به در پیش رو بودن انتخابات امسال از سال‎های حساس در کشور است که در رابطه با شعار سال فرمایشات مقام معظم رهبری باید تابلوی کار همه باشد.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌‎ها از سوی دشمنان علیه کشور افزود: با اعمال فشارها و تحریم‎ها از سوی دشمنان دستاوردهای زیادی در همه زمینه‌‎ها حاصل شد که این امر نشان از مدیریت و توانایی مردم است و همچنین بیانگر پیروزی بر دشمنانی است که این امر از دستاوردهای خوب کشور در سال 91 است.

احمدی با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه سیاسی حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح است عنوان کرد: همه مردم و همچنین عوامل اجرایی در انتخابات پیش رو در سال جاری وظیفه دارند در راستای تحقق دو امر حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح تلاش‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به سیاه‎نمایی‌های صورت گرفته در ارتباط با انتخابات گفت: در انتخابات یک سری سیاه‎نمایی وجود دارد که وظیفه ما این است که در برابر این هجمه‌ها از دستاوردهای حاصل شده، دفاع کنیم.

وی با اشاره به میانگین پایین استان در دسترسی به سرویس بهداشتی از متوسط کشوری، خاطرنشان کرد: میزان دسترسی به توالت بهداشتی در کشور 8/77 درصد است که این میانگین در استان 65 درصد است که میانگین پایین‎تر از متوسط کشوری قابل قبول نیست و باید اقدامات لازم جهت ارتقاء میانگین‌ها صورت گیرد.

در ادامه این جلسه رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به مستعد بودن استان در زمینه بیماری وبا، اظهار کرد: استان زنجان یکی از مناطق مستعد شیوع بیماری وبا است که با توجه به نزدیکی فصل گرما باید اقدامات لازم جهت جلوگیری از آلودگی شبکه آب روستایی انجام شود.

محمدرضا صائینی با اشاره به اجرای طرح اندازه‌گیری فشارخون افراد بالای 30 سال در استان، یادآور شد: با توجه به شعار هفته سلامت در زمینه جدی گرفتن فشارخون از 14 لغایت 18 اردیبهشت ماه در همه مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی فشارخون افراد بالای 30 سال اندازه‌گیری می‌شود که 40 درصد جمعیت استان را افراد بالای 30 سال تشکیل می‌دهند.

صائینی با اشاره به درصد مرگ و میرهای ناشی از فشارخون، افزود: 62 درصد از علت مرگ و میرهای قلبی و عروقی و همچنین 50 درصد از سکته‌های قلبی و مغزی به علت فشارخون بالاست و همچنین آمار فشارخون در افراد بالا 30 سال 20 درصد است که در سنین بالاتر این آمار به 25 درصد نیز افزایش می‌یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وزارت نیرو متولی تامین آب سالم بهداشتی در روستاهایی که تحت پوشش شبکه نیستند، است که با توجه به نزدیکی فصل گرما باید اقدامات لازم در زمینه بهره‌مندی روستاها از آب سالم صورت گیرد.

در ادامه این جلسه نیز مدیرگروه بهداشت محیط استان با اشاره به یکی از چالش‌های مهم هزاره سوم، گفت: یکی از چالش‌های هزاره سوم تحقق شعار "سلامت برای همه است" که هدف عملی آن دسترسی به زندگی با کیفیت بهتر است که به طور عمده بهبود کیفیت زندگی و توسعه انسانی تنها از طریق همکاری بخش‌های مختلف و مردم امکان‌پذیر است.

جمال ناصحی با اشاره به اهداف طرح CBI، تصریح کرد: از مهم‎ترین اهداف این طرح توانمند کردن جامعه در راستای شناخت نیازهای اساسی خود، اولویت‌بندی آنها و پیدا کردن راه حل مناسب بر رفع آنها و همچنین تشویق به تمرکززدایی و خوداتکایی است.

وی با اشاره به برخی از مهم‎ترین مراحل شکل‌گیری و اجرای برنامه، افزود: از مهم‎ترین مراحل شکل‌گیری و اجرای برنامه می‌توان به انتخاب منطقه پایلوت براساس معیارها، آشنایی مسئولان و مدیران ارشد برنامه، انتخاب تیم کارشناس بین بخشی که در سطح استان و شهرستان اشاره کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اهداف اختصاصی برنامه CBI، عنوان کرد: از مهم‎ترین اهداف اختصاصی این برنامه می‌توان به افزایش شاخص‌های کشوری، دسترسی خانوارهای روستایی به توالت‌های بهداشتی و دفع بهداشتی از طریق ساخت یا به‌سازی توالت‌های روستایی، افزایش شاخص کشوری درصد خانوارهای روستایی که زباله را به روش بهداشتی جمع‌آوری و دفع می‌کنند اشاره کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان نیز با اشاره به شناسایی دیرهنگام کودکان با نیازهای ویژه، تصریح کرد: متاسفانه کودکان با نیازهای ویژه دیرهنگام شناسایی می‌شوند که شناسایی و جذب کودکان با نیازهای ویژه زیر 6 سال جهت مداخله به هنگام آموزشی و توان بخشی ضروری است.

امیر نظری با اشاره به مهم‏ترین اقدامات و فعالیت‎‌های سازمان آموزش و پرورش اشتثنایی استان عنوان کرد: از مهم‏ترین اقدامات آموزش و پرورش استثنایی استان می‎توان به اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ورود به دبستان، گسترش مداخلات به هنگام و آموزش‎های پیش‎دبستانی، توسعه و گسترش مراکز آموزشی و توان بخشی مشکلات ویژه یادگیری و همچنین توسعه دوره راهنمایی تحصیلی پیش حرفه‎ای برای دانش‎آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد.

این مقام مسئول در بخش پایانی این جلسه خاطرنشان کرد: زمان شناسایی و جذب کودکان استثنایی در آموزشگاه‎ها خاص بسیار مهم است شناسایی این کودکان در پایان 6 سالگی به معنی هدررفتن سن طلایی می‌باشد و گذر از پایه آمادگی ویژه درآموزشگاه‌های نیز باعث تأخیر در شروع پایه اول این کودکان می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز