خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

حضرت زهرا(س) الگوی عموم جامعه است

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۴۵

حجت الاسلام دشتکی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) نه تنها الگو برای بانوان بلکه الگو برای عموم جامعه است، چنانچه امام عصر (عج) آن بزرگوار را الگوی خود معرفی کرده‌اند.

زنجان ـ ایلنا: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: انتخاب انسان به عنوان خلیفه خدا در روی زمین بر اساس یک ظرفیت خاص بود که قبل از خلقت آن ظرفیت ایجاد شده بود.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی دشتکی ۱۰ اردیبهشت ماه با اعلام این مطلب افزود: خداوند متعال بعد از خلقت موجودات عالم از بین این موجودات جانشینی را در روی زمین به عنوان یکی از محورهای اساسی خلقت در نظر گرفت و از بین تمام مخلوقات خود انسان را برای این امر انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه خلیفه اللهی از یک ظرفیت والایی برخوردار است، اظهار داشت: برای اینکه اهداف توحیدی برآورده شود، خداوند انسان را برای این امر انتخاب کرد و انتخاب انسان به عنوان خلیفه خدا در روی زمین بر اساس یک ظرفیت خاص بود که قبل از خلقت آن ظرفیت ایجاد شده بود مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان ادامه داد: گر چه میلاد حضرت زهرا (س) در یک مقطعی از زمان اتفاق افتاد که در ظاهر بعد از اتمام نبوت و خاتمیت بود، اما بر اساس مطالب قبلی این ظرفیت را خدا قبل از خلقت بشر ایجاد کرده بود و علت این موضوع هم حدیث معروف «لولاک لما خلقت الافلاک» است و این حدیث قدسی دلالت بر این موضوع دارد که اصلا فلسفه خلقت به خاطر وجود مبارک حضرت زهرا (س) بوده است.

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) به عنوان گرانبها‌ترین و عظیم‌ترین گنجی است که از سوی خدا به هستی اهدا شده تصریح کرد: از نور وجودی حضرت فاطمه زهرا (س) ائمه معصومین خلق شده‌اند و از یک منظر باز پیامبر اکرم (ص) آن حضرت را‌ام ابی‌ها لقب داده‌اند که حتی بحث نبوت به وجود حضرت زهرا (س) بر می‌گردد و این مساله به اهمیت جایگاه حضرت زهرا (س) اشاره دارد و خداوند به این طریق راه سعادت و خوشبختی را با الگو قراردادن آن حضرت به انسان‌ها معرفی کرده است و بنابراین وجود مقدس حضرت زهرا (س) اولاً بهانه خلقت و ثانیاً عامل سعادت بشریت و ثالثا ایشان برآورنده و به وجودآورنده اهداف خلقت است و به همین خاطر اگر بشریت امروز و لو غیر مسلمان سعادت و خوشبختی را در طلب است باید راه و منش آن حضرت را در پیش بگیرد و اگر غیر این باشد عاقبت شقاوت و بدبختی دامنگیر بشریت خواهد شد.

حجت الاسلام دشتکی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) نه تنها الگو برای بانوان بلکه الگو برای عموم جامعه است، چنانچه امام عصر (عج) آن بزرگوار را الگوی خود معرفی کرده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به اینکه آحاد مردم جامعه باید سیره حضرت زهرا (س) را به عنوان چارچوب حرکتی و برنامه ریزی خود قرار دهند تصریح کرد: با الگو قراردادن سیره فاطمی در جهان امروز بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و بشریت به سعادت واقعی هدایت خواهد شد و تربیت فاطمی در خانواده‌ها می‌تواند بسیاری از آسیب‌ها را کاهش دهد.

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه جامعه شیعی و نظام جمهوری اسلامی ایران باید قدر حضرت زهرا (س) را بیش از پیش بداند گفت: تمام دستگاههای فرهنگی باید در راستای تبیین سیره فاطمی تلاش جدی کنند و نهادهای سیاست گذاری و برنامه ریزان نیز باید به این مساله اهمیت زیاد قائل شوند، چرا که در غیر این صورت تکلیف خود را انجام نداده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به اینکه تبعیت از سیره فاطمی کار‌ها را آسان خواهد کرد اظهار داشت: با پیروی از منش آن حضرت عزت و آزادگی نصیب افراد خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سالهای گذشته اقدامات بسیار خوبی در راستای معرفی هر چه بهتر سیره فاطمی در جامعه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی صورت گرفته خاطر نشان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با بهره گیری از شبکه

عظیم تبلیغی خود که شامل هیئات مذهبی، کانون مداحان، موسسات قرآنی، کانونهای فرهنگی و دینی و روحانیون و مبلغین است، توانسته در معرفی و تبیین الگوهای رفتاری حضرت زهرا (س) اقدامات موثری انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز