خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرمدره:

حفاظت 19 هزار هکتاری مراتع خرمدره در سال 91

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۲۷

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرمدره گفت: سال گذشته از 19 هزار عرصه ملی شهرستان خرمدره حفاظت شده است.

 ایلنا: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرمدره گفت: در سال گذشته قرق مرتع در 200 هکتار از مراتع اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،‌ غلامرضا محمودی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با اعلام این خبر گفت: در این راستا پاسخگویی به استعلامات واصله 250 مورد و پیگیری پرونده ها در 25 مورد به مراجه قضایی ارجاع داده شده است.

به گفته وی انجام عملیات آبخیزداری و ایجاد بندهای رسوب‌گیر سنگ و ملاتی در130 مترمکعب با هدف کاستن هرگونه خسارت ناشی از وقوع سیلاب‌ها صورت گرفته است.

این مقام مسئول در ادامه از کاشت 1500 اصله نهال در پخش سیلاب نصیرآباد خبر داد و افزود: همچنین نهال به منظور زراعت چوب و فضای سبز 60 هزار توزیع شده است.

محمودی از ساخت 3 دستگاه آبشخور برای دام‌ها خبر داد و درباره عملکرد بخش مرتع این اداره در سال گذشته ابراز کرد: یونجه کاری 25 هکتاری،کوپاشی 52 هکتاری و نظارت بر محصولات فرعی در 350 هکتاری از مراتع اجرا شده است.

محمودی در پایان از مدیریت چرا در 17 هزار هکتار از مراتع را یادآور شد و افزود: در سال گذشته قرق مرتع در 200 هکتار از مراتع اجرا شده است.

گفتنی است آموزش 700 نفر در روز بهره برداران و دانش آموزان در زمینه آشنایی با منابع طبیعی و نیز تشویق برگزیدگان این عرصه جزو برنامه‌های منابع طبیعی این شهرستان در سال گذشته بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز