خبرگزاری کار ایران

مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

سرمازدگی اخیر در استان زنجان طی 40 سال گذشته بی سابقه بوده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۵۵

مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به موقعیت استان زنجان در منطقه گفت: در همین راستا 1100 هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان تحت پوشش طرح مبارزه با سن گندم قرار گرفت.

 ایلنا: مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان جزء استان‌های با بارش کم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رضا نهاوندی پور، مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، در جلسه ستاد بحران استان زنجان به ارائه گزارشی از خسارت سرمازدگی و تنش خشکی در سال زراعی 91-92 پرداخت و گفت: سرمازدگی اخیر در استان زنجان طی 40 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی میزان خسارت وارده به باغات انگور را 1658 میلیارد ریال، بادام 110 میلیارد ریال، گردو 1795 میلیارد ریال، سیب و گلابی 1021 میلیارد ریال و باغات هسته دارها را 648 میلیارد ریال عنوان کرد.

به گفته نهاوندی‌پور کل خسارت وارده به محصولات کشاورزی استان زنجان 5232 میلیارد ریال و در 34 هزار و 315 هکتار بوده است.

این مقام مسئول میزان بارندگی تا (15 اردیبهشت) امسال را 219 میلیمتر عنوان کرد و گفت: استان زنجان جزء استان های با بارش کم است.

نهاوندی پور به مشکل بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: عدم تناسب تعرفه بیمه‌گذار و غرامت، عدم تناسب غرامت با ارزش محصول، تعداد کارگزار بیمه نسبت به مساحت زیرکشت، مغایرت سقف بیمه با پتانسیل تولید محصول و عدم اجرایی شدن مصوبات استان از مهم ترین مشکلات بیمه کشاورزان است.

وی در ادامه به سن گندم و اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و گفت: تجهیز ناوگان پمپاشی از 42 دستگاه توربولانیر به 180 دستگاه رسیده است.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه استان زنجان رتبه اول در مبارزه با سن گندم را به خود اختصاص داده است، افزود: در همین راستا 1100 هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان تحت پوشش طرح مبارزه با سن گندم قرار گرفت.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به آفت ملخ مراکش نیز اشاره کرد و یادآور شد: در همین راستا 3500 هکتار محلول پاشی و 274 هکتار طعمه پاشی با سبوس و سم انجام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز