خبرگزاری کار ایران

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان:

استفاده درست از ابزارها نکته مهم و اساسی در فیلم سازی است

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۳۷

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان استفاده درست از ابزارها را نکته مهم و اساسی در فیلم سازی عنوان کرد.

زنجان ـ ایلنا: مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان گفت: سینما جایی برای کسب تجربه است و کسانی در این عرصه می توانند موفق باشند که همواره کارهای جدیدی را ارائه دهند.

به گزارش ایلنا از زنجان، میثم سیفی، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان زنجان در حاشیه جلسه اکران فیلم "بدرود بغداد" در شهرستان خرمدره گفت: کارگردان فیلم "بدرود بغداد" در ساخت این فیلم از دوربین ها و ابزارهای کاملا کم هزینه و قابل دسترس استفاده کرده است.

وی، افزود: هر چند در ساخت یک فیلم بهره گیری از ابزار مختلف در کیفیت آن تاثیرگذار است، اما در نهایت این فکر کارگردان است که فیلم را تبدیل به یک اثر ماندگار می کند.

این مقام مسئول داشتن فکر خلاق، ایده نو و جسارت را ویژگی های بارز یک فیلمساز موفق برشمرد و ادامه داد: سینما جایی برای کسب تجربه است و کسانی در این عرصه می توانند موفق باشند که همواره کارهای جدیدی را ارائه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کلیات فیلم "بدرود بغداد" را بیان کرد و اظهار داشت: انتخاب روایت درست و هماهنگی صحنه های مختلف آن با یکدیگر یکی از نقاط قوت این فیلم محسوب می شود.

سیفی ساخت فیلم "بدرود بغداد" را اتفاق مثبتی در سینمای ایران عنوان کرد و ابراز داشت: در این برهه از زمان که در سینمای کشور اغلب شاهد تولید فیلم های سطح پائین و بی محتوا هستیم، ساخت این فیلم امیدوار کننده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از هنرمندان حاضر در جلسه مبنی بر اینکه انتخاب چهره های شاخص برای ایفای نقش سرباز خارجی باعث عدم باورپذیری آن نقش می شد، افزود: انتخاب بازیگران مطرح و سرشناس یکی از نقاط قوت این فیلم به حساب می رود، البته اگر از بازیگر عرب زبان برای ایفای نقش سرباز عراقی استفاده می شد در کیفیت فیلم تاثیر مثبت تری می گذاشت.

در ادامه این جلسه کارشناس و فعال عرصه سینما و تئاتر استان زنجان نیز با اشاره به اینکه برخی از فیلم ها جایی برای نقد ندارند، گفت: فیلم محصول یک نگاه شخصی است و انتقاد به سبک ایرانی این نگاه شخصی را زیر سوال می برد.

زین العابدین نصیری با بیان اینکه فیلم باید ارتباط مستقیمی با مخاطب ایجاد کند، افزود: فیلم "بدرود بغداد" تا حدودی موفق به ایجاد این ارتباط شده است.

در ادامه این جلسه برخی از هنرمندان و علاقمندان تئاتر و سینمای حاضر در جلسه به نقد و بررسی نقاط ضعف و قوت فیلم "بدرود بغداد" پرداختند.

در پایان گفتنی است جلسه اکران و نقد و بررسی فیلم "بدرود بغداد" به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور کارشناسان عرصه سینما و تئاتر استان زنجان و همچنین هنرمندان و علاقمندان به این عرصه در سالن آمفی تئاتر شهرستان خرمدره برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز