خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

دولت مصمم به نوسازی 72 هزار هکتار بافت فرسوده است

asdasd

تاکنون بهسازی 7 هزار هکتار از بافت های فرسوده شهرهای کشور، به اتمام رسیده است.

ایلنا - زنجان: معاون وزیر راه و شهرسازی در زنجان با اشاره به اقدامات مطلوب استان زنجان در این زمینه گفت: به هر تعدادی که متقاضی تسهیلات بافت فرسوده در استان زنجان وجود داشته باشد، تسهیلات مقاوم سازی پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، مجید کیانپور مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری کشور در کمیته بافت فرسوده استان زنجان با اعلام این خبر گفت: هزینه نوسازی و بهسازی هر هکتار بافت فرسوده، 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که مستلزم مشارکت مردم و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح 120 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده تا پایان سالجاری افزود: امسال به 200 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور، تسهیلات پرداخت خواهد شد که از این میزان برای 100 هزار واحد از محل منابع داخلی بانک ها و برای 100 هزار واحد دیگر با شرایط مسکن مهر تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی پرداخت تسهیلات بدون سپرده گذاری به واحد های مسکونی بافت فرسوده را یکی از اقدامات برجسته و بی نظیر دولت ذکر کرد و گفت: قبل از سال 87 به 9 هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شده بود که این میزان در سال 88 به 30 هزار واحد، سال 89 به 60 هزار واحد، سال گذشته به 75 هزار واحد وامسال به 200 هزار واحد رسیده است که نشان از افزایش پرداخت تسهیلات بیش از 20 برابری است.

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری، مساحت سکونت گاه های غیررسمی حاشیه شهرها را درشهرهای بالای 150 هزار نفر کشور را 44 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: با توجه به این که 5/5 میلیون نفر از جمعیت کشور در این مناطق و8/5 میلیون نفر هم در بافت فرسوده زندگی می کنند، ساماندهی این سکونت گاه ها امری بسیار ضروری است.

کیانپور همچنین با تأکید بر جلوگیری از گسترش سکونتگاه های غیر رسمی فرمانداران و شهرداران استان زنجان را ملزم به انجام اقدامات لازم در این زمینه کرد و یادآور شد: به هر تعدادی که متقاضی تسهیلات بافت فرسوده در استان زنجان وجود داشته باشد، تسهیلات مقاوم سازی پرداخت خواهد شد.

وی همچنین افزود: با توجه به تفاهم نامه ای که بین شرکت عمران و بهسازی شهری واستان زنجان وجود دارد در خصوص توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی در شهر زنجان در 7 محله مطالعات انجام شده ودر 3 محله به عنوان محلات هدف پروژه تعریف شده است که به دنبال جذب اعتبارات این پروژه ها هستیم.

در پایان این جلسه تشكیل كمیته ویژه ای با مسئولیت مستقیم فرمانداران جهت ساماندهی بافت فرسوده در استان، تشكیل كمیته ویژه با حضور نمایندگان راه و شهرسازی، ثبت اسناد و دادگستری جهت تعیین تكلیف املاك فاقد سند، پرداخت 20 میلیارد ریال اعتبار جهت تكمیل تملك دارایی محور داوود قلی _ دلجویی از طرف شركت عمران و بهسازی شهری، پرداخت 20 میلیارد ریال اعتبار بابت تعهد سهم دولت در طرح ساماندهی سكونتگاه های غیر رسمی استان، پرداخت باقیمانده حساب شهرداری های ابهر، خرمدره و قیدار از مصوبات جلسه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز