خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری کشور در زنجان خبر داد:

انتشار بیش از 650 اثر در حوزه ادبیات پایداری در سطح کشور

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۴۰

پس از انقلاب اسلامی تاریخ شفاهی در ایران جایگاه بالایی یافته و در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

ایلنا: رئیس حوزه هنری کشور گفت: پیش از آنکه باقیماندگان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از بین بروند باید خاطرات آن‌ها را ثبت و ضبط کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری کشور در جمع خبرنگاران زنجان، اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی تاریخ شفاهی در ایران جایگاه بالایی یافته و در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری متولی اصلی مطالعات و ادبیات پایداری در سطح کشور است، افزود: این نهاد شرایط مناسبی را برای تولید و انتشار آثار هنری حوزه پایداری در بین مخاطبان فراهم می‌کند.

این مقام مسئول ضمن اظهار تاسف از اقدامات انجام نشده در زمینه مطالعات و ادبیات پایداری در سطح کشور، گفت: با توجه به اینکه شخصیت‌های بزرگ انقلاب و دفاع مقدس با کهولت سن روبه هستند و هر لحظه امکان از دست دادن آن‌ها وجود دارد، این امر مشکل بزرگی در این حوزه محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: پیش از آنکه باقیماندگان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از بین بروند باید خاطرات آن‌ها را ثبت و ضبط کرد.

مومنی شریف با اشاره به برگزاری نشست‌های مسئولان دفا‌تر مطالعات و ادبیات پایداری کشور ابراز کرد: این نشست‌ها با هدف تبادل اطلاعات و تجربیات برای بهبود و تاثیر گذاری تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت سینماهای کشور اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۷۰ شهرستان در کشور وجود دارد تعداد سینماهای کشور فقط ۳۰۰ باب است.

وی با بیان اینکه برای تامین نیاز مردم به سینما باید از سالن‌های نمایشی نهادهای مختلف نیز استفاده کرد، گفت: استراتژی حوزه هنری ارتقا کیفیت آثار هنری و تجهیزات سالن‌های سینما است تا به این طریق مردم را به سمت سینما‌ها سوق دهد.

مومنی شریف خاطر نشان کرد: با تغییر نوع نگاه فیلم سازان و تولیدکنندگان آثار هنری نسبت به مخاطب بستر خوبی در راستای تحول و رشد سینما‌ها و افزایش مخاطبان ایجاد می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: درصورتیکه سرمایه گذاران و تهیه کنندگان عرصه تولید فیلم ارزش‌های آحاد جامعه را در سفارش تولیدات مد نظر قرار دهند تولیدات سینمایی متحول می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز