خبرگزاری کار ایران

ایجاد تمدن نوین اسلامی اصلیترین رسالت هنر است

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۴۴

با توجه به ویژگی‌های هنر که نقش اساسی در معرفی تمدن‌ها دارد، با استفاده از سایر ابزار‌ها نمی‌توان به این امر دست یافت.

ایلنا: رئیس حوزه هنری کشورگفت: حوزه هنری و هنرمندان استان باید نقاط قوت این ظرفیت و پتانسیل استان را به خوبی شناسایی کرده و بیشترین آثار هنری تولیدی در این عرصه باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری کشور در دیدار با کارکنان حوزه هنری استان زنجان اظهار داشت: با توجه به ویژگی‌های هنر که نقش اساسی در معرفی تمدن‌ها دارد، با استفاده از سایر ابزار‌ها نمی‌توان به این امر دست یافت.

وی افزود: هنر برای این بوجود آمده که در خدمت دین و معنویت باشد به طوری که در متون کهن دینی اولین عناصر و جلوه‌های هنری از طریق انبیاء پایه‌گذاری شده است.

رئیس حوزه هنری کشور با تاکید براینکه هنر اگر از دین فاصله بگیرد دچار انحراف می‌شود، ابراز داشت: هنرمندان باید به این نکته توجه داشته باشند که هر هنری که خلق می‌شود از جانب خداوند است و این کلام و اندیشه پاک است که ماندگار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در همه جای دنیا استان زنجان را به پایتخت شور و شعور حسینی می‌شناسند، اظهار داشت: حوزه هنری و هنرمندان استان باید نقاط قوت این ظرفیت و پتانسیل استان را به خوبی شناسایی کرده و بیشترین آثار هنری تولیدی در این عرصه باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حوزه هنری رسالت سنگینی را بر عهده دارد، افزود: همه باید برای دستیابی به اهداف و رسالت‌های این نهاد انقلابی تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زنجان استانی استعداد خیز در تمامی عرصه‌های هنری است، گفت: عرفا و علما و همچنین هنرمندان بسیار بزرگ و سر‌شناسی در رشته‌های مختلف از جمله خوشنویسی، ادبیات آئینی و شعر در این استان پرورش یافته است.

مومنی شریف، تاکید کرد: با توجه به اینکه در روزگار بحران هویت قرار داریم، هنرمندان باید از ظرفیت‌های استان در راستای شناسایی و معرفی الگو‌ها از جمله شهید شهریاری و سایر افراد نخبه به جوانان و نوجوانان به خوبی استفاده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با فعالیت هنرمندان و حمایت‌های حوزه هنری از آنان گامی در جهت گسترش و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی برداریم و اجازه ندهیم شخصیت‌های بزرگ و برجسته انقلاب به فراموشی سپرده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز