خبرگزاری کار ایران

از فردا، اول مردادماه آغاز می‌شود؛

پرداخت عوارض خودرو در دفاتر پیش خوان دولت

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۶۰

پرداخت عوارض خودرو از فردا، اول مردادماه در دفاتر پیش خوان دولت قابل پرداخت خواهد بود.

ایلنا: سیستم عوارض خودرویی یک سیستم جامع بوده که عوارض خودرو شهرداری‌ها را مکانیزه می‌کند، به این صورت که تمام مراحل کار اعم از تعریف فیش و محاسبه عوارض و جریمه دیرکرد و... در سیستم محاسبه می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، شهرداری زنجان در جهت تسریع و تسهیل در پرداخت عوارض خودرو در حال واگذاری این سامانه به دفا‌تر پیشخوان دولت است که در یکی از دفا‌تر به صورت پایلوت به طور موفقیت آمیز اجرا شده است.

از ۳۲ دفا‌تر در سطح استان زنجان، این بستر در ۱۷ دفتر سطح شهر زنجان آماده شده است که در حال حاضر ۱۵ دفتر فعال هستند.

این روش به کاهش مراجعات ارباب رجوع به شهرداری، کاهش نیروی کاری در حوزه شهرداری، صرفه جویی در وقت و رفت و آمد ارباب رجوع، همچنین سود آوری برای دفا‌تر و شهرداری منجر خواهد شد. همچنین برای تسریع و تسهیل روند پرداخت عوارض توسط شهروند امکان استفاده از پست بانک در دفا‌تر خدماتی ایجاد شده است که روند مراجعه به بانک حذف خواهد شد.

از مزایای پرداخت الکترونیک عوارض خودرو می‌توان به مواردی مانند صرفه جویی در زمان و هزینه، فرار از ترافیک‌های شهری و آسودگی و راحتی را بیان کرد.

گامی بلند به منظور توسعه شهروند الکترونیک، ‌ احساس آرامش خاطر و رضایتمندی در رانندگان، کاهش میزان آلودگی هوا و یکپارچگی و سازگاری سامانه‌های پرداخت عوارض در سطح زنجان از دیگر مزایای پرداخت الکترونیک عوارض خودرو محسوب می‌شود.

سیستم عوارض خودرویی یک سیستم جامع بوده که عوارض خودرو شهرداری‌ها را مکانیزه می‌کند به این صورت که تمام مراحل کار اعم از تعریف فیش و محاسبه عوارض و جریمه دیرکرد و... در سیستم محاسبه می‌شود.

امکان محاسبه سرانگشتی عوارض، امکان محاسبه عوارض خودرو بر اساس شماره موتور و شماره شاسی و امکان چاپ فیش عوارض و پرداخت آن به صورت حضوری از جمله امکانات نرم افزار پرداخت الکترونیک عوارض خودرو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز