خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان خبرداد:

امسال فقط كمیته امداد مجاز به استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری زكات فطره است

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۵۵

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان گفت: امسال فقط كمیته امداد مجاز به استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری زكات فطره است.

ایلنا: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان گفت: صدور مجوز برای حضور سازمان‌های حمایتی و موسسات عام‌المفنعه در جمع‌آوری زکات از طریق این هیئت و پس از بررسی کارنامه عملکرد موسسات صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا حسنلو اظهار کرد: امسال با عنایت به اینکه متولی فریضه زکات در کشور طبق حکم مقام معظم رهبری (ولی امر مسلمین) و حکم مصوب قانون مجلس شورای اسلامی شورای زکات در استان‌ها و شهرستان‌ها به ریاست ائمه محترم جمعه است که دبیرخانه این شورای مستقر در کمیته امداد است.

وی در ادامه با اشاره به بخشنامه واصله از وزارت کشور در خصوص ساماندهی جمع‌آوری زکات فطریه و تشکیل هیئت نظارت در این زمینه (استانداری، کمیته امداد، بهزیستی و نیروی انتظامی استان زنجان)، تصریح کرد: صدور مجوز برای حضور سازمان‌های حمایتی و موسسات عام‌المفنعه در جمع‌آوری زکات از طریق این هیئت و پس از بررسی کارنامه عملکرد موسسات صورت می‌گیرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان خاطر نشان کرد: موسساتی که مجوز جمع‌آوری زکات را از هیئت نظارت دریافت می‌کنند،تنها در مكانهای اعلامی و هماهنگی شده با هیئت نظارت حاضر خواهند گردید.

وی در ادامه به پیگیری‌های مجدانه معاونت امور اجتماعی استانداری زنجان در راستای هماهنگ‌سازی موضوع مذکور و همچنین ابلاغ این تصمیم به موسسات تصریح کرد: در حال حاضر نیز موسساتی که تصمیم به جمع‌آوری زکات فطره دارند، باید تا دوازدهم ماه رمضان درخواست خود را به منظور فعالیت در محلی که مستقر خواهند شد، به مراجع ذیربط اطلاع داده و نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

حسنلو افزود: پس از بررسی درخواستها در صورت حصول شرایط، تا بیستم رمضان مجوز مربوط برای فعالیت آن صادر می‌شود. وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی موظف است، با افراد و موسساتی كه خارج از شرایط یاد شده فعالیت می كنند برخورد نماید، گفت: از مردم استان نیز درخواست می‌شود، در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به مراکز نیروی انتظامی محل اطلاع دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان به اهداف جمع‌آوری زکات به این شکل نیز اشاره داشت و افزود: این اقدام در راستای یکسان‌سازی کمک‌های مردمی، رفع محرومیت، کمک به خانواده‌های نیازمند و همچنین پیگشیری از سوء استفاده های احتمالی صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز