خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت در استان زنجان؛

افتتاح چندین طرح عمرانی، کشاورزی و سرمایه‌گزاری در شهرستان های ابهر و خرمدره

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۶۹

در دومین روز از هفته دولت دانشکده پرستاری ابهر، ساختمان راه آهن خرمدره، گازرسانی به پنج روستای خرمدره و افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار و بهسازی جاده امامزاده یعقوب (ع) توسط استاندار زنجان به بهره برداری رسید.

زنجان ـ ایلنا: استاندار زنجان گفت: نمای شهری در ۱۹ شهر استان زنجان در پنج سال اخیر شاهد تحولات اساسی بوده بطوریکه این اقدامات برابر با تحولات چندین ساله در استان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد، استاندار زنجان در مراسم افتتاح دانشکده پرستاری شهرستان ابهر با بیان این مطلب که در سال های اخیر اقدامات موثری در ارتقاء شاخص‌های بهداشت و سلامت در استان برداشته شده است گفت: ارتقاء‌ دانشکده علوم پزشکی زنجان از تیپ دو به یک از جمله دستاوردهای قابل توجه در این حوزه است.

وی با اشاره به ضرورت اتمام بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی ابهر اظهار داشت: قرار بود این بیمارستان در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری برسد که با توجه به مشکلات پیش آمده در سطح کشور تمامی بیمارستان‌های در دست احداث با مشکل اتمام کار مواجه شدند.

گفتنی است دانشکده پرستاری ابهر با زیربنای ۴۲۰۰ متر مربع در ۵ طبقه احداث شده است که برای اجراء و تکمیل آن بیش از ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

از جمله طرح‌هایی که توسط مقام عالی استان به بهره برداری رسید ساختمان راه آهن خرمدره بود که بیش از ۱۴۰۰ متر زیربنا و در ۳ طبقه احداث شده و برای اجراء این طرح ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

بهسازی راه امامزاده یعقوب صائین قلعه به طول ۳ کیلومتر با اعتبار ۶ میلیارد ریال، گاز رسانی به ۵ روستای شهرستان خرمده با اعتبار ۷ میلیارد ریال و افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار، مجتمع دشت خرمدره به مساخت ۳۹ هکتار و با اعتبار ۱۷۵ میلیون تومان از جمله طرح‌هایی بودند که توسط استاندار زنجان به بهره برداری رسیدند.

گفتنی است روستای ویستان بالا و پائین، خلج و خلیفه لو و پلاس از روستاهایی بودند که در دومین روز از هفته دولت از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

رئوفی‌نژاد همچنین در آئین کلنگ زنی بازار سنتی در شهرستان ابهر با اشاره به تحولات و اقدامات مثبت عمرانی در چندسال اخیر در استان گفت: نمای شهری در ۱۹ شهر استان در پنج سال اخیر شاهد تحولات اساسی بوده بطوریکه این اقدامات برابر با تحولات چندین ساله در استان بود.

مقام عالی استان رویکرد توسعه محوری در شهرستانهای استان را ضروری خواند و افزود: با اقدامات عمرانی و آبادانی در شهرستان‌ها نه تنها جلوه‌های شهری به لحاظ نشاط شهروندان فراهم خواهد شد بلکه می‌توان مسیر توسعه اقتصادی را در جهت جلب و جذب سرمایه گذاران فراهم آورد.

بازار سنتی ابهر در دو طبقه و ۱۶۰ باب واحد تجاری توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی طی دو سال احداث خواهد شد، هزینه پیش بینی این طرح ۱۱ میلیارد تومان است.

از دیگر طرح‌های افتتاح هم طرح دستگاه لینیر بود که در شهرستان خرمدره به بهره برداری رسید.

از این طرح در آبیاری‌های دشت‌های وسیع که برای آبیاری قطره استفاده می‌شود که سطح زیر پوشش نخستین دستگاه لینیر استان زنجان به میزان ۳۹ هکتار بوده و سن‌تر پیوت یک نیز ۳۰ هکتار است.

همچنین سن‌تر پیوت دو ۱۵ هکتار بوده و هدف از بهره‌گیری از دستگاه لینیر استفاده بهینه از آب و بالا بردن راندمان آبیاری، افزایش سطح و بالا بردن راندمان تولید است.

نوع محصولات زیر کشت دستگاه لینیر شامل یونجه و ذرت علوفه‌ای است که مبلغ ۱۷۵ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است.

تسهیلات دریافتی این پروژه از صندوق بیمه کشاورزی به میزان ۱۳۶ میلیون تومان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز