خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز درختكاری و اولین روز از هفته منابع طبیعی/

زنگ طبیعت در مدارس استان سمنان نواخته شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۹۱

همزمان با روز درختكاری و اولین روز از هفته منابع طبیعی، زنگ طبیعت در مدارس استان سمنان نواخته شد

ایلنا - سمنان: در این مراسم كه در دبیرستان دخترانه كوثر سمنان برگزار شد، محمد بنائیان سفید مدیر كل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: دانش آموزان سفیران تبلیغ و مبلغان فرهنگ صیانت از طبیعت در جامعه هستند.

به گزارش ایلنا، بنائیان سفید افزود: مشاركت دانش آموزان در این عرصه باعث می‌شود فرهنگ صیانت از طبیعت در جامعه نهادینه شود.وی خاطر نشان كرد: حفظ منابع طبیعی ارزشمند و درختكاری در منابع اعتقادی و آموزه‌های دینی ما به آن اشاره شده است و ما باید در حفظ منابع طبیعی بكوشیم.

مدیر كل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح كرد: طبیعت و خلقت آفرینش پروردگار یكی از مظاهری است كه انسان باید در آن تفكر كند تا به نحو مطلوب و خوبی از آنها بهره برداری كند.

بنائیان سفید ادامه داد: كاشت هر درخت هویت و یادگاری از انسان به جا خواهد گذاشت و در سایه این درخت انسان می‌تواند بهره برداری مناسبی انجام دهد.

سید حسن میر عماد در مراسم نواخته شدن زنگ طبیعت در مدارس استان سمنان افزود: حفظ درخت و پوشش گیاهی و حفاظت از منابع طبیعی مخصوصأ در مناطق كویری بسیار حائز اهمت است.

مدیر كل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان با بیان اینکه عدم مدیریت در عرصه‌های منابع طبیعی باعث افزایش آلودگی هوا شده است،گفت: به دلیل از بین رفتن پوشش گیاهی در برخی نقاط، تپه‌های شنی و ماسه‌ای تا یك قدمی برخی روستا‌های استان سمنان پیش رفته‌اند.

مدیر كل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گفت: حفاظت از منابع طبیعی نیاز به مشاركت همه مردم دارد و همه باید در حفظ منابع طبیعی كوشا باشند و كمك كنند.

وی خاطر نشان كرد: امروزه شاهد افزایش آلودگی هوا،آلاینده ها و غبار در هوای شهرهای كشور هستیم و این به دلیل عدم مدیریت صحیح انسانی در عرصه های منابع طبیعی است كه در كشورهای همسایه ایران وجود دارد.

مدیر كل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان با اشاره به از بین رفتن پوشش گیاهی و عوارض مخرب آن افزود: در برخی مناطق به دلیل از بین رفتن پوشش های گیاهی، تپه‌های شنی و ماسه‌ای تا یك قدمی بعضی از روستا‌های استان سمنان پیش رفته‌اند و عوارض مخربی را به همراه خواهند داشت و از همین حیث است كه حفظ منابع طبیعی و پوشش گیاهی در مناطق كویری بسیار اهمیت دارد.

میرعماد تصریح كرد: درختكاری نقش بسیار مهمی در تأمین آب شرب دارد و میزان جذب آب را تا 40 درصد افزایش می دهد.

وی با اشاره به اینكه حفظ و نگهداری از درختان در آیات و روایات ائمه معصوم(ع) تأكید شده است افزود: درختكاری و حفاظت از منابع طبیعی در جلوگیری از آلودگی هوا،فرسایش خاك و... كمك كننده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز