خبرگزاری کار ایران

تولیدكنندگان برتر محصولات كشاورزی استان سمنان در كشور نمونه‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۶۰

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان گفت: تولیدكنندگان برتر محصولات كشاورزی این استان در سطح كشوری نمونه هستند.

ایلنا: رییس سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان همزمان با هفته جهاد كشاورزی در همایش تقدیر از كشاورزان نمونه استان سمنان گفت: پس از خلق حماسه سیاسی، تولید كنندگان محصولات كشاورزی استان سمنان در پی خلق حماسه اقتصادی هستند.
به گزارش ایلنا از سمنان، سیدمجید موسوی پسته را ازجمله محصولات برتر كشاورزی استان سمنان ذكر كرد و گفت: تولیدكننده برتر پسته در هر هكتار هشت هزار و ۴۰۰ كیلوگرم پسته برداشت كرده است درحالیكه متوسط برداشت آن در كشور ۸۴۰ كیلوگرم در هر هكتار است.
رییس سازمان جهاد كشاورزی زیتون را از دیگر تولیدات برتر محصولات كشاورزی این استان عنوان كرد و گفت: متوسط عملكرد تولید زیتون در كشور دو هزار و ۳۰ كیلوگرم در هر هكتار است درحالیكه تولیدكننده برتر استان سمنان پنج هزار كیلوگرم در هر هكتار تولید می‌كند.
وی متوسط عملكرد گندم در استان سمنان را بالای ۱۰ تن در هكتار ذكر كرد و گفت: متوسط كشوری حدود سه تن در هكتار است.
موسوی متوسط تولید سیب درختی استان سمنان را ۲۴ تن و ۸۶۰ كیلوگرم در یك هكتار عنوان كرد و گفت: تولیدكننده برتر در این استان بیش از ۱۳۶ تن در یك هكتار برداشت كرده درحالیكه متوسط برداشت آن در سطح كشور ۱۴ تن در هكتار است.
وی اظهار داشت: اگر بتوانیم كشاورزی استان سمنان را حداقل سالی ۲۰ درصد به عملكرد نمونه نزدیك كنیم كشور از نظر محصولات كشاورزی خودكفا می‌شود و قطعا می‌توانیم صادرات محصولات كشاورزی را هم داشته باشیم.
رییس سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان افزود: باتوجه به اینكه این استان كم آبی است، سمنان توانست در سال گذشته یك میلیون و ۳۶۰ هزار تن انواع محصولات كشاورزی تولید كند و از این نظر جزو استان‌های برتر كشور شود.
رییس سازمان جهاد كشاورزی استان سمنان گفت: همه دست اندركاران كشاورزی در این استان تلاش می‌كنند منویات رهبر معظم انقلاب را پس از حماسه سیاسی كه خلق كردند حماسه اقتصادی است را محقق بخشند.
در پایان همایش به ۵۰ نفر از كشاورزان برتر استان سمنان كه محصولات با كیفیت و برتر تولید كرده بودند با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز