خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

آنچه داریم از صدقه سر رزمندگان و شهیدان است

کد خبر : ۱۰۰۴۵۴

اگر امروز در ایرانی سربلند و عزتمند زندگی می کنیم به واسطه سردادن و پادادن و جان دادنهای رزمندگان اسلام است

ایلنا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: همه باید بدانیم که بی‌تردید آنچه داریم از صدقه سر رزمندگان و شهیدان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، احمد همتی بوشهری صبح امروز در همایش کارمندان بسیجی فارس که به مناسبت ششم شهریور، روز بسیج کارمندی، افزود: اگر امروز در ایرانی سربلند و عزتمند زندگی می‌کنیم به واسطه سردادن و پادادن و جان دادن‌های رزمندگان اسلام است.

وی با تصریح اینکه اگر رزمندگان نبودند، دشمنان همه داشته‌های ایران، حتی میراث فرهنگی این ملت را غارت می‌کردند، گفت: همانطور که در عراق همه فرهنگ و تاریخش را به غارت بردند، اگر پای دشمن به ایران رسیده بود، قبر کورش را هم یک‌جا می‌کندند و با مقبره می‌بردند.

همتی بوشهری در بخشی از سخنان خود با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده، تصریح کرد: این آیه وصف حال ایرانیان و رزمندگان اسلام است.

وی با اشاره به ترجمه و تفسیر این آیه شریفه، یادآور شد که پیامبر (ص) نیزشان نزول این آیه را مرتبط با مردمانی از نسل سلمان فارسی دانسته، گفت: امروز آنانکه حتی یک سیلی برای ایران نخورده‌اند‌، گاه می‌شوند صاحب این کشور و بسیجیان متهم می‌شوند به غیر بودن.

همتی بوشهری همچنین به نوشته‌های تعدادی از مورخان، تاریخ پژوهان، فلاسفه و روزنامه نگاران غربی اشاره و خاطرنشان کرد: همه اندیشمندان یکی از دلایل مهم پایداری و ثبات ایران اسلامی را پایبندی مردم به آرمان‌های امام و شهدا می‌دانند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز و بعد از گذشت سی و اندی سال از انقلاب اسلامی می‌بینیم که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تلاش می‌کنند برای آنکه رای مردم را جلب کنند، خود را نزدیک‌تر به آرمان‌ها و اهداف امام و شهدا نشان دهند.

همتی بوشهری، همچنین تلاش غرب برای طراحی مهندسی معکوس فرهنگی را راهکاری برای مقابله با پیشرفت نظام اسلامی عنوان و با استناد به نظرات تئوریسین‌های غربی، تاکید کرد که اسلام مانا خواهد ماند و همه جهان را فراخواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز