خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

وای به حال سازمان و جامعه‌ای که مدیرش تنها به فکر موقعیتش باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۱

هرچه یک سازمان تلاش و فعالیت کند اگر در راس روابط عمومی آن سازمان نیرویی کارآمد حضور نداشته باشد، نمودی در سطح جامعه نخواهد داشت.

ایلنا - شیراز: شهردار شیراز گفت: روابط عمومی مهم‌ترین بخش از یک سازمان است که باید از توانمند‌ترین مدیران که دارای فن بیان، آراستگی و دانش روز هستند برای هدایت آن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک فطرت در جمع مسئولان روابط عمومی معاونت‌ها، سازمان‌ها و مدیریتهای وابسته به شهرداری و شهرداری‌های مناطق نه گانه شیراز، افزود: هرچه یک سازمان تلاش و فعالیت کند اگر در راس روابط عمومی آن سازمان نیرویی کارآمد حضور نداشته باشد، نمودی در سطح جامعه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه روابط عمومی کارآمد‌گاه از یک مدیر سازمان نقشی مهم‌تر ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: یک روابط عمومی در ارتباط بین سازمانی، یا میان سازمانی و ارتباط با ارباب رجوع و مخاطبان باید توانایی استفاده از شیوه‌های کارآمد و تاثیرگذار را داشته باشد.

شهردار شیراز با اشاره به برخی از روابط عمومی‌های موفق در سطح سازمانهای کشور، خاطرنشان کرد: اگر یک سازمان علی رغم تلاشهای برنامه ریزی شده شاهد خروجی مناسب نیست و هجمه‌هایی را نیز در مقابل خود می‌بیند، باید ابتدا به دنبال رفع ضعف در روابط عمومی باشد.

علیرضا پاک فطرت با یادآوری اینکه پلیس و شهرداری در میان تمام سازمانهای فعال در جامعه شاهد بیشترین میزان ارتباط با مخاطبان و مردم است، گفت: هر اتفاق خوب یا بد در سطح جامعه به وقوع بپیوندد افراد آن را به پلیس یا شهرداری ربط می‌دهند.

وی با اشاره به تلاشهای انجام شده در سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز، این تلاش‌ها را برابر با چند ده سال اخیر دانست و تصریح کرد: چرا باید شاهد این سطح از هجمه‌ها به این سازمان باشیم، آیا گمان نمی‌کنید باید در رفتار سازمانی روابط عمومی و درست بودن آن تردید کنیم؟

پاک فطرت افزود: طی یکسال اخیر با تلاشهای سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز، بسته‌های سرمایه گذاری مشخص شده و هر فرد علاقه‌مندی به هر میزان در هر نقطه از شهر و در هر بخش از فعالیتهای تجاری، فرهنگی، ورزشی یا مجموع آن‌ها می‌تواند سرمایه گذاری کند اما قبل از آن باید در قالب و قاعده قانون سهم مشارکتش مشخص باشد.

وی ادامه داد: اینکه فردی به اسم مدیر یا مسئول روابط عمومی فکر کند تنها وظیفه‌اش نصب پلاکارد و برگزاری مراسم است، یک برداشت غلط بوده و باید اصلاح شود.

شهردار شیراز با یادآوری اینکه مدیر لایق باید بتواند با استدلال در هر شرایطی حق را بیان کند، گفت: اگر یک مدیر تنها به فکر مدیریت و موقعیت خود باشد، وای به حال آن سازمان و آنجامعه، مدیر باید همواره به یاد داشته باشد که مسئولیت امانتی است که به او سپرده شده و باید در قبالش پاسخگو باشد.

وی با تصریح اینکه هنوز بسیاری از افراد در جامعه شهری کلان شهر شیراز نمی‌دانند شهرداری یک مجموعه غیردولتی است که از محل درآمدهای کسب شده از مردم ارتزاق می‌کند، گفت: اینکه یک مدیر روابط عمومی از هزینه درآمدهای سازمان و اتفاقاتی که درون و در حاشیه سازمانش می‌گذرد مطلع نباشد، مایه تاسف است، باید در خصوص این مدیر تجدید نظر کرد.

علیرضا پاک فطرت در عین حال از مجموعه مسئولان روابط عمومی‌های شهرداری شیراز قدردانی و خاطرنشان کرد: امروز به نسبت گذشته شاهد تحولات مطلوبی در روابط عمومیهای سازمان‌ها، مدیریت‌ها و شهرداریهای مناطق هستیم که امید بخش است، امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

شهردار شیراز همچنین گفت: با استفاده مناسب از ظرفیتهای رسانه‌ای موجود و ابزارهای مختلف می‌توان سطح آگاهی‌ها و دانش مردم در خصوص شهرداری، وظایف و اختیارات آن را ارتقا بخشید.

پاک فطرت تاکید کرد: اگر شهروندان اطلاعات کافی و درست را به موقع کسب کنند، مدیریت آن شهر راحت‌تر امکان پذیر است.

وی ادامه داد: اگر شهروندان بدانند هزینه کاشت گل، ایجاد خیابان، رنگ آمیزی و تمام آنچه که به عنوان منظر، نما و مبلمان شهری توسط شهرداری و در راستای رفاه و آسایش آنان ایجاد شده توسط خودشان تامین می‌شود، در حفظ و آراستگی آن بیشتر تلاش می‌کنند.

شهردار شیراز گفت: اگر یک شهروند بداند هزینه تخریب چمن و فضای سبز، شکستن چراغهای روشنایی پارک یا حتی شکستن شاخه درختان و گل‌ها را باید او و دیگر شهروندان بپردازند، نه تنها خودش مراقب است بلکه از وارد شدن آسیب توسط دیگران نیز پیشگیری می‌کند.

علیرضا پاک فطرت تصریح کرد: روابط عمومی زمانی موفق است که این آگاهی را نزد شهروندان و سازمانهای مرتبط با شهرداری در خصوص وظایف و اختیارات، به موقع و در سطحی مناسب ایجاد کرده و روزآمد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز