خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان فارس:

سهم فارس در بیمه کارگران ساختمانی امسال ۱۲ هزار نفر است

از سال ۸۹ تاکنون هر استان، برای بیمه کارگران ساختمانی سهمیه‌ای مجزا دریافت می‌کند و تعدادی از کارگران واجد شرایط را تحت پوشش قرار می‌دهد.

شیراز - ایلنا: سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان فارس گفت: سهم فارس امسال ۱۲ هزار کارگر ساختمانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، اسحاق رائیجی صبح امروزدرجمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال ۸۹ تاکنون هر استان، برای بیمه کارگران ساختمانی سهمیه‌ای مجزا دریافت می‌کند و تعدادی از کارگران واجد شرایط را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: سهمیه فارس در نیمه نخست سال جاری، ۶ هزار نفر و در نیمه دوم سال نیز ۶ هزار نفر است البته احتمال ارایه سهمیه تکمیلی نیز وجود دارد.

سرپرست تامین اجتماعی استان فارس ادامه داد: در استان فارس نیز سهمیه هر شهرستان به تناسب تعداد جمعیت و میزان کارت‌های صادر شده توسط فنی و حرفه‌ای تعیین می‌شود.

رائیجی گفت: در یک بیمه کامل ۷ درصد حق بیمه توسط کارگر، ۳ درصد توسط دولت و مابقی به وسیله کارفرما تامین می‌شود.

وی گفت: به منظور نظم بهتر و برنامه‌ریزی دقیق در روند ثبت نام، تامین اجتماعی فارس اقدام به راه‌اندازی سامانه ثبت نام کرده و کارگران ساختمانی در گروه‌های کاشی‌کاری، سنگ‌کاری، ایزوگام، لوله‌کشی و بنایی که کارت مهارت را در دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای اخذ کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به این سایت برای ثبت نام اقدام کنند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان فارس بیان کرد: از ۴ تا ۱۵ شهریور اطلاع‌رسانی و از ۱۵ تا ۳۰ فرایند ثبت‌نام انجام می‌شود همچنین پس از پردازش داده‌ها در هفته اول مهر ماه، از ۸ مهر اسامی کارگران حایز شرایط در سایت درج خواهد شد و افراد با مراجعه به سایت و همچنین دریافت سامانه پیامک از انتخاب خود مطلع می‌شوند.

رائیجی با تاکید برلزوم ثبت نام در سایت تصریح کرد: ملاک ما ثبت نام افراد در سایت است و ثبت نام از طرق دیگر قابل قبول نیست و انجمن صنفی قبلا به شکل پراکنده و کاغذی از تعدادی ثبت نام کرده بود که در فرایند ثبت الکترونیکی پذیرفته نیست.

وی افزود: برای اینکه حمایت‌های دولتی هدر نرود و شامل کارگران واقعی و مشغول به کار شود، پس از ثبت نام و پردازش داده‌ها، بررسی و بازرسی لازم درباره افراد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت نام ابتکار استان فارس بوده و برای نخستین بار در سطح کشور در این استان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: ثبت نام کارگران در یک صف الکترونیکی و ایجاد سامانه امنیت بیشتری به همراه دارد و فرصت را برای افرادی که به راستی استحقاق بیمه را دارند، فراهم می‌کند.

گفتنی است، متقاضیان می‌توانند از ۱۵ تا ۳۱ شهریور ماه جاری با مراجعه به سایت www. E farsTamin. ir برای ثبت نام اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز