خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

۱۰۵۶پروژه عمرانی در هفته دولت در فارس به بهره برداری می‌رسد

طرح‌های قابل بهره برداری در هفته دولت نسبت به سال گذشته به لحاظ تعداد، ۴۰ درصد رشد داشته است.

شیراز - ایلنا: استاندار فارس گفت: ۱۰۵۶ پروژه عمرانی با اعتبار یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان در هفته دولت در استان فارس به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حسین صادق عابدین که به مناسبت فرارسیدن هفته دولت سخن می‌گفت، با بیان اینکه طرح‌های قابل بهره برداری در هفته دولت نسبت به سال گذشته به لحاظ تعداد، ۴۰ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: ظرفیت‌ها و امکانات استان فارس و شهر شیراز به گونه‌ای است که مسئولین و مدیران استان باید به صورت شبانه روزی برای خدمت به مردم تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در استان فارس وحدت و همدلی موجود میان مدیران اجرایی بخش‌های گوناگون و نمایندگان مجلس با هدایت‌های آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز را موجب شکرگذاری از خداوند دانست و افزود: شرایط موجود این امکان را به مدیران می‌دهد که با سرعت و گستردگی بیشتری مشکلات مردم را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه نگاه ارزشمند دولت‌های نهم و دهم در طول سال‌های گذشته، رویکرد عدالت محور بوده است، گفت: این شعار از روز اول توسط رئیس محترم جمهوری ارائه و توسط دولت خدمتگزار عملیاتی شد که بجای اختصاص امکانات ملی و مردمی به برخی شهر‌ها و جناح‌ها، به همه ن مناطق کشور گاهملی داشته باشیم و مناطق محروم‌تر را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه اجرای دیدگاه‌های عدالت خواهانه نیاز به افرادی داشت که به این رویکرد اعتقاد داشته باشند، تصریح کرد: دولت نهم ناچار شد در سال‌های ابتدایی فعالیت خود، دایره مدیریت شکل گرفته در دو دهه گذشته را تغییر دهد و شرایطی ایجاد کند که جوانان جبهه رفته و تحصیل کرده و انقلابیون جوان که معتقد به این نگاه بودند بتوانند وارد چرخه مدیریتی کشور شوند و یکی از دلایل مقاومت‌های داخلی و خارجی در مقابل این دولت، همین رویکرد بوده است.
صادق عابدین با بیان اینکه نمایشگاه ما توانسته‌ایم تبلور تحقق شعارهای دولت‌های نهم و دهم بود، گفت: تعداد سدهای فعال در استان فارس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو سد بود که از سال ۸۴ تا سال ۹۰، هفت سد، طی هفت سال به مجموعه سدهای استان فارس افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از دولت نهم ۳۵ واحد آبرسانی شده داشتیم، افزود: در طول دولت نهم و دهم ۱۹۹ مجتمع یعنی ۵/۵ برابر گذشته واحدهای آبرسانی شده به استان فارس اضافه شده است.

استاندار فارس ادامه داد: در بخش گازرسانی در هفت سال گذشته دولت به طور متوسط روزانه ۱۸۰ میلیون تومان برای گازرسانی به روستا‌ها و شهرهای فاقد شبکه گاز رسانی هزینه کرده است به طوری که تعداد شهرهای برخوردار از گاز از ۵۲ شهر در سال ۸۴ به ۱۲۲ شهر و تعداد روستاهای برخوردار از گاز از ۱۶۲ روستا در سال ۸۴ به ۸۷۶ روستا و تعداد جایگاه‌های عرضه سی ان جی از دو مرکز به ۱۱۰ مرکز رسیده است.

مهندس صادق عابدین با اشاره به ساخت و بهره برداری از راه آهن شیراز اصفهان در دولت‌های نهم و دهم، افزود: هم اکنون پروژه احداث راه آهن شیراز به بوشهر و عسلویه با ۶۴۰ کیلومتر و ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه توسط بخش خصوصی در حال ساخت است که ظرف سه سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طول راه‌های استان فارس تا قبل از دولت نهم ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بوده است، اعلام کرد: در طول هفت سال گذشته ۲۰ هزار کیلومتر راه شهری و روستایی در استان فارس ساخته شده است.

استاندار فارس یکی از بهترین پروژه‌های شهر شیراز را توسعه حرم مطهر احمد بن موسی (ع) برشمرد و اظهار داشت: برای اجرای کنار گذر ۹ دی، ۱۳۰ واحد مسکونی و ۳۰ واحد تجاری و مسافرخانه در طول حدود چهار ماه با هزینه۳۰ میلیارد تومان خریداری و تخریب شده است.

مهندس صادق عابدین با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون۵۰ میلیارد تومان صرف توسعه حرم شاهچراغ (ع) شده است، افزود: سال گذشته تلاش جدی برای جذب اعتبارات ملی برای این حرم مطهر صورت گرفت و امسال هم بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه حرم هزینه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در طرح توسعه حرم شاهچراغ (ع) حدود ۹ هزار مترمربع به فضای شبستان و پنج هزار متر مربع به صحن روباز حرم اضافه خواهد شد، تاکید کرد: با دو برابر شدن وسعت حرم احمد بن موسی (ع) فضای بسیار ارزشمندی برای برگزاری مراسم‌های مذهبی و فرهنگی در شهر شیراز ایجاد می‌شود.

استاندار فارس ساخت آزاد راه شیراز اصفهان و سد تنگ سرخ شیراز را از دیگر پروژه‌های عمرانی استان برشمرد و افزود: مشکل تامین زمین زندان شیراز به منظور تغییر زندان عادل آباد که به مدت پنج سال به تاخیر افتاده بود، در پایان سال ۹۰ حل شد و تمام کار‌شناسان ملی و استانی موقعیت آن را تائید کرده‌اند.

مهندس صادق عابدین با اشاره به انجام مراحل خرید سه رام قطار برای به کار گیری در متروی شیراز، ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و با تخصیص اعتبارات طرح مهر ماندگار به متروی شیراز، فاز اول این پروژه، در سه ماهه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۰ در حوزه فرهنگی، ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: برگزاری مراسم‌های ملی و مهمی همچون بزرگداشت حافظ و سعدی، برگزاری کنگره سلمان فارسی و نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در مهرماه و همایش طرح صیانت از حقوق شهروندی و حمایت از طرح انس با فطرت از جمله برنامه‌های مهم فرهنگی استان بوده است.

استاندار فارس با تاکید بر کاهش ۴۵ درصدی وقوع جرائم خشن در استان، تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول همچون فرمانداری‌ها، دادستانی و نیروی انتظامی باید با قدرت با توزیع و مصرف مواد مخدر در فارس مقابله کنند.
پایان پیام

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز