خبرگزاری کار ایران

آیت الله مکارم شیرازی:

سلمان فارسی متعلق به همه ایرانیان است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۷

سلمان از مشاوران ویژه پیامبر بود و بسیاری از مواقع با آن حضرت جلسه خصوصی داشت و حتی در روایات اسلامی مقامی والاتر از لقمان حکیم برای او ذکر شده است.

ایلنا - شیراز: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی سلمان‌فارسی، صحابه بزرگوار پیامبر (ص) را متعلق به همه ایرانیان و افتخار آنان دانست.

به گزارش خبرنگارایلنازازشیراز، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پیامی به کنگره سلمان فارسی که از دیشب در کازرون آغاز به‌کار کرده است، شناساندن مفاخر ایران اسلامی خصوصا مفاخر دینی را زمینه‌ساز رشد و تعالی قلمداد کرد.

در بخشی از پیام آیت الله ناصر مکارم شیرازی آمده است؛

بزرگداشت بزرگان هر قوم و ملت و احیای نام، آثار، افکار و اندیشه علمی و اجتماعی آن‌ها نشانه بیداری آن قوم و ملت است و جایی است که نسلهای قدیم و جدید را به یکدیگر پیوند می‌زند.

آیت اله مکارم شیرازی در پیام خود آورده است: سلمان فارسی متعلق به همه ایرانیان است و افتخاری بزرگ برای ما محسوب می‌شود و تشکیل این کنگره در شهر کازرون به سبب بیداری و هوشیاری مردم خوب و با ایمان این شهر و انتساب سلمان بر طبق برخی روایات به این شهر است.

وی در این پیام ادامه داده است: یکی از امتیازات مهم سلمان فارسی بر سایر صحابه رسول خدا این است که سایر صحابه، اسلام به سراغشان آمد اما سلمان خود به سراغ اسلام رفت.

این مرجع تقلید اضافه کرده است: سلمان از مشاوران ویژه پیامبر بود و بسیاری از مواقع با آن حضرت جلسه خصوصی داشت و حتی در روایات اسلامی مقامی والا‌تر از لقمان حکیم برای او ذکر شده است.

آیت الله مکارم ‌شیرازی در این پیام افزوده است: فضائلی که برای سلمان ذکر شده درباره هیچ یک از صحابه نیامده است و همین در منقبت او کافی است که پیمبر وی را از اهل بیت خود توصیف می‌کند.

به اعتقاد آیت الله مکارم‌شیرازی، امام علی (ع) فضیلت سلمان را در منحرف نشدن او از راه اصیل بر می‌شمرد و از بدایع روزگار است که وی با طی الارض بر سر جنازه آن حضرت حاضر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز