خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

ولایت سلمان هایی می‌خواهد که فشار روزگار از ایمانشان نکاهد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۸

خدا را شاکریم که اگر یک تن به گلشن اهل بیت، تجلی یافت و گیسو به زلف ولایت از صمیم ارادت بافت از سرزمین فخرآفرین فارس بود.

ایلنا - شیراز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم امتی یکپارچه سلمان‌شناس، سلمان سپاس و سلمان صفت شویم چرا که ولایت سلمان فارسی‌هایی می‌خواهد که فشار روزگار از ایمانشان نکاهد.

به گزارش خبرنگار ایلناازشیراز، محمد حسینی در آیین گشایش کنگره بین‌المللی سلمان فارسی با اشاره به احادیث امام صادق (ع) و عنایت آن امام به سلمان فارسی، گفت: به فرموده امام صادق (ع) ایمان همچون نردبانی دارای ده پله و مرحله است که مقداد در پله هشتم، ابوذر در پله نهم و سلمان فارسی در پله دهم آن قرار دارند.

وی اظهار کرد: خدا را شاکریم که اگر یک تن به گلشن اهل بیت، تجلی یافت و گیسو به زلف ولایت از صمیم ارادت بافت از سرزمین فخرآفرین فارس بود.

حسینی افزود: مردی از سرزمین فارس با پایی پیاده بر مشقت جاده سوار می‌شود و تاولهای رنج را به جان می‌خرد که به التیام حوران آرام خواهد یافت و این حوریانی هستند از بهشت که به فرموده پیامبر (ص) به دیدن سلمان مشتاق‌تر هستند تا سلمان به دیدار آنان.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حریّت روح به اسارت جسم می‌ارزد که دل از زخم زبان بیشتر می‌لرزد اما نمی‌داند که عرب از فرهنگ جاهلی‌‌ رها نشده و نمی‌تواند آن را به راحتی بزداید.

وی خاطرنشان کرد: هر چه بود در غربت مدینه باز هم زخم زبان بود اما حریت روح سلمان، گوش‌هایش را بر مردم حسود بدبین کج آیین بسته بود و هر قدر بدگویی و طعنه به سلمان بیشتر می‌شد و هر چه حسب و نسبش را بیشتر به سخره می‌گرفتند، بیشتر در کنف عنایت رسول الله قرار می‌گرفت.

حسینی با اشاره به روایات پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) پیرامون شخصیت سلمان فارسی، تاکید کرد: مگر چند نفر هستند که حبیب خدا به آن‌ها «منّی» می‌گفت و برای این فضیلت باید به خود ببالیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اینک ما نیز به جرم سلمانی بودن مغضوبیم و هنوز هم جهل جاهلیت دامنگیر عده‌ای است که سلمان و سلمانیان مجوسند!

وی گفت: به فرموده امام صادق (ع) «سلمان پیوسته بنده صالح و خالص و تسلیم در برابر خداوند بود و هیچگاه به وادی شرک و انحراف عقیدتی قدم نگذاشت. و عجیب است کسانی که این لکه را به دامان پاکش آونگ می‌کردند خود بت پرست بودند «.

حسینی گفت: سلمان را باید نگاه کرد چرا که درکش در بضاعت هیچ چشمی نیست و چشم را صناعت درک نیست.

وی بیان کرد:‌گاه مماشات سلمان را به بی‌مایگی تعبیر کردند کسانی که امروز نیز مسالمت و مصالحت نظام را با تساهل و تسامح ناروا اشتباه گرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز