خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ثبت احوال فارس:

برای تغییرنام نیازی به دستور مقام قضایی نیست

متقاضیان تغییر نام از این پس می‌توانند با مراجعه به ثبت احوال تقاضای خود را ارایه داده و آن را پیگیری کنند.

شیراز - ایلنا: مدیر کل ثبت احوال استان فارس گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی جدید، برای تغییرنام نیازی به دستور مقام قضایی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محسن نعمتی امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان شیراز، افزود: متقاضیان تغییر نام از این پس می‌توانند با مراجعه به ثبت احوال تقاضای خود را ارایه داده و آن را پیگیری کنند.

وی با اشاره به ایجاد آرشیو الکترونیکی ثبت احوال در سطح کشور، این اقدام را زمینه ساز انقلابی بزرگ در عرصه خدمت رسانی ثبت احوال دانست و گفت: استان فارس همواره در این زمینه پیشتاز بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان فارس با اشاره به تهیه شناسنامه شهید برای اولین بار در این استان، ایجاد آرشیو الکترونیکی را زمینه ساز کاهش زمان و افزایش کیفیت و کاهش خطا در انجام فعالیت‌های ثبتی دانست.

این مقام مسئول گفت: تاکنون ۲ میلیون سند سجلی در سطح شیراز آرشیو الکترونیکی شده و پیش بینی می‌کنیم که تا پایان امسال کار آرشیو کردن تمام فایل‌های اسناد سجلی در سطح این شهرستان به اتمام برسد.

مدیر کل ثبت اسناد استان فارس گفت: تاکنون از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار سند ولادت و فوت، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار سند در سطح فارس آرشیو الکترونیکی شده و روی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور قرار گرفته است.

نعمتی با اشاره به اینکه اولین مرکز آرشیو الکترونیکی کشور به زودی در شیراز رسما افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: به زودی ۲۰۰ هزار شناسنامه مکانیزه برای شهروندان در سطح استان فارس صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: کار تعویض شناسنامه‌های تمام شهروندان در سراسر استان فارس تا پایان برنامه پنجم توسعه به اتمام خواهد رسید.

نعمتی آمادگی ثبت اسناد فارس برای راه اندازی دفا‌تر نمایندگی این اداره کل در شهرستان‌های فاقد نمایندگی در سطح استان را اعلام و اضافه کرد: این اقدام در صورتی قابل اجرا خواهد بود که زیرساختهای مورد نیاز در شهرستانهای متقاضی فراهم شده باشد.

مدیر کل ثبت اسناد فارس با انتقاد از بیمارستانهای مختلف در بخش‌های دولتی و خصوصی گفت: متاسفانه برخی بیمارستان‌ها علی رغم تذکرات داده شده هنوز گواهی ولادت را در زمان مقرر و قانونی صادر نمی‌کنند و این موضوع موجب بروز مشکلاتی برای والدین می‌شود.

نعمتی تصریح کرد: تمام بیمارستان‌ها مکلف هستند که هنگام پذیرش زائو با دریافت شناسنامه‌های زن و مرد، زمینه صدور گواهی ولادت را آماده کرده و بلافاصله پس از تولد اقدام قانونی را انجام دهند.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز