خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس:

قهرمانی زمانی زیبا‌تر می‌شود که با خصلت‌های پهلوانی همراه گردد

هنگامی که وحید کشتکار با اعتقادی که داشته در برابر ورزشکار رژیم صهیو نیستی حاضر به رقابت نشده، بالا‌ترین مقام را کسب نموده است و این یعنی حفظ ارزش‌ها و از خود گذشتگی و جوانمردی.

شیراز - ایلنا: مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: ایستادن روی سکو و کسب عنوان قهرمانی نمای زیبای ورزش است و تجلیل از قهرمانان یک اصل مهم است که می‌بایست نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سید غلامرضا کمانه در آیین تجلیل از قهرمانان ملی هیأت انجمن‌های ورزشی و نابینایان فارس افزود: اوج درخشش یک ورزشکار و کسب عنوان قهرمانی زمانی زیبا‌تر می‌شود که با خصلت‌های پهلوانی همراه گردد و فرا‌تر از آن هم لقب قهرمان جوانمرد است.

کمانه ادامه داد: هنگامی که وحید کشتکار با اعتقادی که داشته در برابر ورزشکار رژیم صهیو نیستی حاضر به رقابت نشده، بالا‌ترین مقام را کسب نموده است و این یعنی حفظ ارزش‌ها و از خود گذشتگی و جوانمردی.

وی افزود: درجه و مقام قهرمانی هیچ‌گاه نمی‌شود با پول ارزش گذاری کرد و همواره باید تلاش کنیم از افتخار آفرینی قهرمانان در میادین بین المللی تجلیل نماییم که این امر بر اساس رتبه بندی صورت گرفته بر عهده وزارت ورزش و جوانان است.


وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از مدال آوران المپیک توسط رییس جمهور گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر به تجلیل از قهرمانان بهای زیادی داده شده و این امر در مراسم تجلیل از مدال آوران بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ ژو و المپیک ۲۰۱۲ لندن کاملا مشهود بود.

کمانه اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان همواره حامی قهرمانان و دست مایه‌های ورزش استان است و در حد توان از افتخار آفرینی آن‌ها تقدیر بعمل خواهد آورد.

در ادامه این مراسم سرپرست معاونت توسعه ورزش و جوانان استان هم گفت: خوشبختانه در رشته ورزشی راگبی استخوان بندی تیم ملی از فارس است و قهرمانان راگبی استان در همه رقابت‌های بین المللی که حضور داشته با کسب مدال به ایران بازگشته‌اند.

سید محمد رضا هاشمی‌نژاد افزود: حمید جعفری‌پور نیز از دیگر قهرمانان ملی و افتخار آفرین استان است که به عنوان کاپیتان تیم ملی سپک تاکرا تا کنون مدال‌های بسیاری را در سطح جهان و آسیا برای ورزش استان و کشور به ارمغان آورده است.

وی در خصوص وحید کشتکار هم بیان داشت: این قهرمان ارزشمند ورزش استان برغم اینکه سهمیه حضور در رقابت‌های شنا پارالمپیک را کسب کرد با تصمیم مسوولان کمیته پارالمپیک از شرکت در این رقابت‌ها محروم شد اما ورزش استان قدراین ورزشکار با اخلاق را بخوبی می‌داند.

وی بیان داشت: ارزش وحید کشتکار پیش از این و زمانی که در رقابت جهانی از حضور در مقابل شناگر اسرائیلی امتناع کرد مشخص شد و لقب ورزشکار جوانمرد برازنده اوست.

مجید نورایی‌پور رییس هیأت نابینایان و کم بینایان استان فارس طی سخنانی گفت: ورزش و آداب پهلوانی ریشه در آداب و سنن ما ایرانی‌ها دارد و خوشحالم که ورزشکاران ما پیش از کسب مدال، به اخلاق در ورزش توجه دارند.

وی با اشاره به حضور ۵ ورزشکار از جامعه معلولان و نابینایان استان در رقابت‌های پارالمپیک لندن گفت: امیدوارم ورزشکاران ایران در این رقابت‌ها بدرخشند و فرهنگ ایرانی را به جهانیان نشان دهند.

صمصام هاشمی‌نژاد رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی استان دیگر سخنران این نشست بود که بیشتر به ارائه گزارش عملکرد راگبی بازان در رقابت‌های آسیایی پرداخت.

وی گفت: تیم‌های راگبی استان در کشور همواره در سکوی اول جای دارند و به همین جهت در تیم ملی، استان فارس بیشترین نماینده را دارد.

هاشمی با تشکر از مریبان راگبی فارس و مجید محمدی مسئول انجمن راگبی استان گفت: برای این ورزشکاران زحمات بسیاری کشیده شده و به عنوان رئیس هیأت تلاش می‌کنم تا شرایط تمرین این قهرمانان را همیشه مهیا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز