خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شیراز:

انقلاب اسلامی مورد توجه ملت‌های مظلوم جهان قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۶۹

تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف قابل احصا و بررسی نیست زیرا این دست آورد‌ها نمادی از نعمت‌های الهی است.

امام جمعه شیراز گفت: ایجاد استقلال و آزادی سیاسی و تشکیل حکومت مردم سالاری مبتنی بر دین از مهم‌ترین دست آوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که اکنون مورد توجه همه ملتهای مظلوم جهان قرار دارد.
به گزارش ایلنا ازشیراز، آیت الله اسدالله ایمانی امروز در خطبه‌های نماز دشمن شکن جمعه شیراز گفت: تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف قابل احصا و بررسی نیست زیرا این دست آورد‌ها نمادی از نعمت‌های الهی است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دست آوردهای بیشماری برای ایران، منطقه و جهان در برداشته و دارد، به تشریح علت توجه به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به عنوان اصلیترین شعار انقلابیون در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: استقلال زیربنای هر حرکتی و آزادی ایجاد کنند فضای رشد استقلال و بالندگی در کشور است. وی ادامه داد: استقلال نتیجه آزادی و آزادی نتیجه استقلال و این دو در کنش و واکنش نسبت به یکدیگر است.
آیت الله ایمانی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی به معنی نظام مردم سالاری مبتنی بر دین است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی آوردکه نتیجه‌اش ایجاد ساختار حکومت اسلامی و تایید آن در دوازده فروردین ۵۸ توسط مردم بود.
وی تصریح کرد: استقلال سیاسی مقدمه‌ای برهمه استقلال‌ها در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و آزادی هم همین طور و انقلاب اسلامی استقلال و آزادی سیاسی را برای این ملت که ۲۵۰۰ سال در چنبره حکومتهای شاهنشاهی و هزار فامیل گرفتار بود، به ارمغان آورد.
امام جمعه شیراز گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها حکومت مردم سالاری مبتنی بر دین در سراسر جهان بود که تمام نهادهای حکومتی در آن با رای مستقیم یا غیرمستقیم مردم ایجاد و اداره می‌شود و مردم در آن حرف می‌زنند، رای می‌دهند، تصمیم می‌گیرند و مشروعیت و مقبولیت براساس رای مردم است و محتوا از دستورات الهی و شرعی خداوند گرفته شده است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: تشکیل نظام سیاسی جدید مردم سالاری دینی، نظام سیاسی مبتنی بر عقل و دانش و حقیقت طلبی و عدالت خواهی که زمینه ساز شکوفایی استعداد‌ها تلقی می‌شود، مهم‌ترین دست آوردهای انقلاب اسلامی است.
آیت الله ایمانی گفت: انقلاب اسلامی راه سوم و نظام سیاسی جدیدی را مقابل بشریت در سطح جهان قرار داد، مردمی که سال‌ها از سوی ابرقدرتهای شرق و غرب تحت سلطه و فشار و ظلم بودند.
امام جمعه شیراز در بخشی از خطبه اول نماز این هفته، با ادامه مباحث هفته‌های گذشته در خصوص پیامبر اسلام و ویژگی‌ها و خصوصیت‌های پیامبران الهی، تصریح کرد: مردم وظیفه دارند از پیامبران الهی حمایت کنند، حمایت از پیامبران نه حمایت از شخص بلکه حمایت از راه و مسیری است که آنان ایجاد کرده و مقابل بشریت قرار داده آند به شمار می‌رود.
وی پیامبران را عالیترین و بر‌ترین مردم برشمرد که احترام به آنان و تعظیم در برابر عظمت آنان لازم است.
آیت الله ایمانی با اشاره به مسئولیتهای سه گانه پیامبران در هدایت بشریت، ابلاغ دستورات خداوند و جلوگیری از انحراف در جامعه بشریت، خاطرنشان کرد: انجام این مسئولیت‌ها برای رسیدن به جهار هدف؛ ایمان به خدا، حمایت از پیامبرخدا، احترام به پیامبر و تسبیح پروردگار بود.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه دولت به معیشت مردم، گفت: در شرایط کنونی توجه به معیشت مردم، رسیدگی به مسایل اقتصادی، رفع مشکلات معیشتی مردم، شکستن تورم لجام گسیخته و ایجاد فضای امن و آرام برای اقشار مختلف مردم و در فضای خارج کشور حفظ وحدت و جلوگیری از تخریب و تفرقه بین گروه‌های مختلف از مسلمانان، وظیفه و ضرورت است.
وی تصریح کرد: در داخل کشور نباید موضع گیری‌ها مبتنی بر تعصب بوده و ایجاد کننده تفرقه و اختلاف باشد و در خارج هم که دشمن اکنون آتش تفرقه را ایجاد کرده باید همه مسلمانان متوجه باشند و وحدت خود را حفظ کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز