خبرگزاری کار ایران

رییس نظام صنفی کارهای کشاورزی کشور:

نگاهها به جایگاه کشاورزی باید تغییر کند

asdasd

همه دولتمردان باید خود را وام دار کشاورزان بدانند و از همین روی رییس جمهور هم باید خود را نوکر کشاورزان بداند.

شیراز – ایلنا: رییس نظام صنفی کارهای کشاورزی کشور گفت: باید درکشور، نگاه هابه جایگاه کشاورزی تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، سیدموسی رهنمایی در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: بعد از انقلاب تولید در بخش کشاورزی یک کار عقیدتی شده است و چه بخواهیم و چه نخواهیم ریشه انقلاب در کشاورزی است. اما کشاورزی فرا سیاسی است، همانگونه که تمام سیاسیتمداران سر سفره کشاورز می‌نشینند.

به گفته وی همه دولتمردان باید خود را وام دار کشاورزان بدانند و از همین روی رییس جمهور هم باید خود را نوکر کشاورزان بداند.

وی به اجرای طرح انتظام و واگذاری بخشی از امور و مسئولیت‌های فعلی وزارت جهادکشاورزی به بخش خصوصی، اشاره کرد و افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی مبتلا به جامعه کشاورزی، دامپروری و مرغ‌داری است.

وی با بیان اینکه اغلب مشکلات امروز که تولید و مصرف کننده با آن دست‌ به گریبان هستند، در بحث بازار و موضوعات اقتصادی حادث می‌شود، گفت: بخش کشاورزی را باید با ساز و کارهای خودش حمایت و پشتیبانی کرد نه با پرداخت یارانه‌ای که زمانی هست، زمانی نیست و نمی‌تواند و نباید هم به‌صورت مستمر و دایم باشد.

این فعال بخش دامپروری و تولید شیر، با تصریح اینکه رفع دغدغه کشاورز برای تداوم تولید محصولات با کیفیت، گام اصلی در رفع مشکلات بخش کشاورزی باید باشد، کشاورز را سرمایه‌داری فقیر دانست و گفت: امروز کشاورز زمین‌دارد، زمینی که ارزش افزوده آن زیاد است اما همین کشاورز در تامین نهادهای کشاورزی با مشکل روبرو است و از طرفی قیمت واقعی کالای تولید شده‌اش را دریافت نمی‌کند.

رهنمایی افزود: من به‌عنوان یک دامدار می‌دانم که سال گذشته برای تامین نهاده‌ها و رفع نیازهای اصلی نیازمند ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد بودم اما همین نیاز امسال به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در عین‌حال گفت: کشاورز و دامدار و مرغ‌دار در موضوع گردش مالی و منابع مالی نقد دچار مشکل شده است.

رهنمایی تاکید کرد: کشاورزی و تمام فعالیت‌های مرتبط با این بخش، فعالیت‌های سرمایه‌طلب است، اما اینکه کشاورزان سرمایه‌دار و ثروتمندی داشته باشیم، نه‌تن‌ها به جامعه ضرر نمی‌زند بلکه موجبات رشد و توسعه را فراهم خواهد کرد.

رییس نظام صنفی کارهای کشاورزی با بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی و تولیدات دامی، زیان‌های زیادی را به تولیدکننده داخلی وارد کرده و می‌کند، گفت: هم‌اینک در کشور بهترین نوع شیرخشک سازگار با ذائقه ایرانی، تولید می‌شود.

وی گفت: آینده کشور در بخش‌های مختلف خصوصا کشاورزی و تولیدات دام و طیور، آینده‌ای درخشان است، اما دولت بدون تولید کننده و مردم و تولید کننده و مردم بدون دولت هیچ معنایی ندارد.

رهنمایی با بیان اینکه هم‌اینک ارتباط خوبی بین تشکل صنفی کارهای کشاورزی و نمایندگان مجلس و بخش‌هایی از دولت برقرار است، گفت: در مواجهه با سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها، بعضی افراد با خوشرویی و آغوش باز پذیرای ما هستند و بعضی هم مقاومت می‌کنند.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز