خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شیراز درشورای اسلامی شهر:

شیراز مبداء جنبش حفظ ارکان خانواده باشد

asdasd

صنعتی شدن جوامع که کلان شهر شیراز و استان فارس نیز از آسیب‌های آن در امان نبوده است، باعث کمرنگ شدن ارزش‌های حاکم بر این نهاد شده است.

شیراز – ایلنا: نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی شهر گفت: خانواده، یک واحد کوچک اجتماعی است که با پیمان ازدواج زن و مرد آغاز می‌‏شود و با تولد فرزندان، توسعه و استحکام می‌‏یابد. جوامع بزرگ‌تر نیز از همین واحدهای کوچک تشکیل می‌‏شوند. بشر از آغاز، زندگی خانوادگی را به عنوان بهترین نوع زندگی برگزیده و در همه زمان‏‌ها و مکان‏‌ها بدان پایبند بوده و هست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، مظفر مختاری که صبح یكشنبه در دویست و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز سخن می‌گفت افزود: این نوع زندگی، از امتیازات انسان محسوب می‌‏شود و فوائد گوناگونی دارد، از جمله اینکه زن و مرد را از پریشانی و بی‌هدفی نجات می‌‏دهد و به خانواده وابسته و دلگرم می‌‏سازد وآن‌ها از نعمت انس و مودت بهره‏مند می‌‏شوند.

به اعتقاد وی وابستگی کودکان، نوجوانان و جوانان نیز به خانواده، فوائد زیادی را در بردارد؛ چرا که از انواع مفاسد اخلاقی، اجتماعی، انحرافات جنسی، ارتکاب جنایت، بزهکاری و اعتیاد، بیشتر مصون می‌مانند. مختاری درادامه نظق پیش از دستور خود افزود: بنابراین، سلامت و سعادت جامعه، تا حد زیادی، به وضع خانواده‏‌ها و کیفیت روابط بین زن و شوهر و والدین و فرزندان بستگی دارد. هر چه روابط بهتر و سالم‌تر، باشد زندگی شیرین‏‌تر و با صفاتری دارند و ارتباط صمیمانه تری با خانواده برقرار می‌کنند و از خطر انحراف مصونیت پیدا می‌‏کنند.

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام در خصوص اهمیت نهاد خانواده افزود: متاسفانه صنعتی شدن جوامع که کلان شهر شیراز و استان فارس نیز از آسیب‌های آن در امان نبوده است، باعث کمرنگ شدن ارزش‌های حاکم بر این نهاد شده است.

رییس شورای اسلامی استان فارس اضافه کرد: بیکاری وابراز عدم نیاز جوانان به تشکیل خانواده باعث گردیده که جامعه جوان ما با تهدید‌های جدی مبنی بر بالا رفتن سن ازدواج، عدم تشکیل خانواده و افزایش زندگی‌های مجردی روبرو باشد، که اگر این تهدید‌ها را درکنار آمارنگران کننده طلاق‌های قانونی و طلاق‌های عاطفی قرار دهیم آنگاه لزوم جلب توجه تصمیم گیرندگان امور فرهنگی شهر و استان در خصوص آن بیش از پیش نمایان می‌گردد.

مختاری ادامه داد: با توجه به اینکه در این خصوص نگرانی و حساسیت‌هایی درشورا وجود دارد لازم است تا معاون فرهنگی شهرداری با توجه ویژه به این موضوع مبداء جنبش اجتماعی حفظ ارکان خانواده باشد.

نماینده مردم شهر شیراز در شورای اسلامی این شهر در ادامه با اشاره به همکاری یاوران شورا با شورای شهر افزود: موضوع دیگر که باید در خصوص ان تذکر دهم لزوم توجه به یاوران شورا به عنوان چشم و گوش اعضای شورای شهر است.

مختاری ادامه داد: یاوران شورا این یاران بی‌ادعای شورای شهر با کمترین امکانات همواره به عنوان چشم وگوش ما مشکلات مردم را به شورا انتقال داده‌اند. در حالیکه از کمترین امکانات محروم بوده‌اند. پیشنهاد می‌کنم در فضاهای بوستان‌های موجود در محلات ودرکنار نمازخانه‌های احداث شده محلی نیز برای تشکیل جلسات و پاسخگویی به شهروندان عزیز برای یاوران شورا ساخته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز