خبرگزاری کار ایران

صدای اعتراض رانندگان اتوبوسرانی پشت در شورای شهر شیراز ماند

asdasd

این تعداد از رانندگان که از سال ۱۳۸۱ از این سازمان باز خرید شده‌اند، رعایت نشدن حداقل حقوق و مزایا، رعایت نشدن عنوان شغلی در پرداخت حق بیمه و عدم تحقق وعده رئیس جمهور در خصوص تبدیل وضعیت قرارداد نیروهای شرکتی را به اصلی ترین دلایل اعلام اعتراض خود بیان کردند.

شیراز - ایلنا: ۵۹ تن ازرانندگان سازمان اتوبوسرانی شیراز با حضور در مقابل صحن علنی شورای اسلامی این شهر، در اعتراض به آنچه که آن‌ها را عدم تحقق وعده‌های مسئولین می‌خواندند تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، این تعداد از رانندگان که از سال ۱۳۸۱ از این سازمان باز خرید شده‌اند، رعایت نشدن حداقل حقوق ومزایا، رعایت نشدن عنوان شغلی در پرداخت حق بیمه و عدم تحقق وعده رییس جمهور در خصوص تبدیل وضعیت قرارداد نیروهای شرکتی را به عنوان اصلی ترین دلایل اعلام اعتراض خود بیان کردند.

یکی از این رانندگان در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت: اواخر سال ۱۳۸۱و با فشار و تهدید به اخراج مسئولان سازمان مجبور به بازخرید شدیم.

وی ادامه داد: با تصمیم مسئولان وقت سازمان اتوبوسرانی در ازای بستانکاری رانندگان از سازمان، به هرکدام از رانندگان یک اتوبوس واگذار شد که این واگذاری آغاز بدبختی ما بود.

این راننده افزود: اتوبوس‌هایی که سازمان به ما واگذارکرد، اتوبوس‌های مستعملی بود که هرکدام از ما مجبور شدیم در آن سال برای راه اندازی هر کدام از آن‌ها ملبغی حدود ۳میلیون تومان هزینه کنیم.

این در حالی است که به گفته این راننده کرایه نفری ۲۵ تومان درآن زمان و عدم تخصیص یارانه به رانندگان جهت هزینه‌های تعمیرات و نگهداری این اتوبوس‌ها، زندگی برخی از آن‌ها را مرز فرو پاشی پیش برده است.

یکی دیگر از این رانندگان نیز که با ظاهری ناراحت در مقابل سالن برگزاری جلسات شورای شهر شیراز ایستاده بود در تکمیل صحبت‌های همکار خود گفت: اگر سازمان اتوبوسرانی حق وحقوق ما به عنوان یک راننده پرداخت نماید همه ما بازنشسته می‌شویم و بسیاری از مشکلاتمان حل می‌شود.

این راننده که به گفتهٔ خودش ۲۲ سال سابقه بیمه دارد می‌گوید: از سالی که ماباز خرید شدیم ومجبور شدیم در بخش خصوصی کار کنیم، بیمه ما نه به عنوان راننده بلکه به عنوان وردست اعمال شده و همین تخلف باعث شده تا شغل ما شامل شرایط مشاغل سخت و زیان آور نشود.

وی ادامه داد: درحالیکه وعده رییس جمهور مبنی برتغییر وضعیت نیروهای شرکتی در خصوص ما محقق نشده است، ما حتی از داشتن یک کارت شناسایی معتبر هم محروم هستیم.

در حالیکه تلاش برای کسب اطلاع از مسئولان سازمان اتوبوسرانی در این خصوص بی‌نتیجه ماند، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص مشکلات این رانندگان گفت: ما در شورای دوم و سوم در خصوص مصوبه‌ای داریم که با اختصاص یک و نیم میلیارد تومان اعتبار مشکلات این عده از شهروندان مرتفع شود.

به گفته احمدرضا نقیب‌زاده قرار است در جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان اتوبوسرانی شیراز و حومه مشکلات این ۵۹ تن از رانندگان سازمان اتوبوسرانی حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز