خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

رودخانه خشك ظرفیتی است كه باید مدیریت شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۴۳

رودخانه‌‌ای كه امروز به رودخانه خشك شهرت دارد، از نگاه شهرسازی و تخصصی، یك ظرفیت است، ظرفیتی كه باید آن را به‌درستی و با نگاهی علمی و همه جانبه، مدیریت كرد.

شیراز-ایلنا:شهردار شیراز گفت: رودخانه‌‌ای كه امروز به رودخانه خشك شهرت دارد، از نگاه شهرسازی و تخصصی، یك ظرفیت است، ظرفیتی كه باید آن را به‌درستی و با نگاهی علمی و همه جانبه، مدیریت كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازشیراز، علیرضا پاك‌فطرت امروز در بازدید از روند اجرایی سد تنگ‌سرخ، در جمع خبرنگاران افزود: نمی‌توان بدون اطلاع از ظرفیت‌های این رودخانه، كارآیی‌ها و استفاده از مشاوره‌های علمی و تخصصی، بر روی آن طرح و پروژه اجرا كرد.

وی با بیان اینكه رودخانه خشك، فرصتی است كه به‌دلیل كم‌توجهی، در برخی ابعاد گاهی به تهدید بدل شده است، گفت: پروژه سد تنگ‌سرخ و اجرایی شدن آن، یكی از راهكارهای استفاده از ظرفیت‌های رودخانه خشك، ساماندهی و حل بخشی از مشكلات ناشی از خشك بودن آن است.

پاك فطرت گفت: عملیات اجرایی سد تنگ‌سرخ سال گذشته آغاز شده و در این پروژ مشاركتی طبق توافق 50 درصد سهم شهرداری و 50 درصد نیز سهم سازمان آب است، شهرداری سهم خود را با اجرای جاده دسترسی و ورود به موضوع تملك، پرداخت كرده و سازمان آب نیز قرار است به مرور پرداخت كند.

وی با یادآوری اینكه پیمانكار این پروژه از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس مشخص شده است، ابراز امیدواری كرد كه عملیات اجرایی این پروژه ظرف سه‌سال آینده تمام شود.

شهردار شیراز همچنین گفت: موضوع ساماندهی رودخانه خشك نیز نیازمند طرحی تخصصی، كارآمد و قابل اجرا بود طرحی در قالب یك پروژه كه محدوده چند منطقه شهرداری از غرب تا شرق شیراز را در بر می‌گیرد و اكنون توسط معاونت معماری و شهرسازی در حال طراحی است.

وی گفت: از رودخانه خشك هم می‌توان به‌عنوان مسیرهای سواره‌ای با ظرفیت بهتر و قوی‌تر از كنارگذرهای فعلی، هم به‌عنوان یك پاركینگ سواره و هم مجموعه‌های دیگر، استفاده كرد، اما حتی صحبت در این خصوص باید بسیار دقیق، علمی و همه جانبه باشد، نمی‌توان فی‌البداهه از ساماندهی رودخانه خشك گفت در حالیكه در خصوص ماهیت آن هیچ اطلاعی نداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز