خبرگزاری کار ایران

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس:

فعالیت بیش از 500 خانه داوطلب هلال احمر در فارس

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۳۹

هدف از راه‌اندازی خانه داوطلب در وهله اول آمادگی همه اقشار مردم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و سپس گسترش فرهنگ داوطلبی در حیطه فعالیت‌های اجتماعی و کمک به افراد نیازمند است.

شیراز-ایلنا:معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به اینکه 503 خانه داوطلب عمومی و تخصصی در سطح استان فعال است، گفت: فارس در راه‌اندازی خانه داوطلب و درصد رشد در کشور پیشتاز است.

به گزارش خبرنگار ایلناازشیراز، حسین مذنب ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: هدف از راه‌اندازی خانه داوطلب در وهله اول آمادگی همه اقشار مردم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و سپس گسترش فرهنگ داوطلبی در حیطه فعالیت‌های اجتماعی و کمک به افراد نیازمند است.

وی گفت: کل داوطلبان استان فارس نزدیک به 40 هزار نفر است که اکثر این افراد داوطلب عمومی محسوب می‌شوند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس رویکرد امسال را جذب داوطلبان تخصصی در خانه‌های داوطلب پزشکان، اصناف، بازاریان، هنرمندان، ورزشکاران، خبرنگاران، فرهنگیان و وکلا دانست.

وی ادامه داد: داوطلبان بر اساس توانمندی که دارند در چهار گروه، مهارت، حمایت، هدایت و مشارکت دسته‌بندی می‌شوند.

مذنب افزود: مشارکت داوطلبان در کاروان‌های نیکوکاری که شامل ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم و حمایتهای اجتماعی افراد نیازمند، همکاری با موسسه خیریه امدادگران عاشورا (موسسه عام المنفعه برای بیماران سرطانی استان) و همچنین برگزاری كارگاه‌های توانمندسازی داوطلبان ازجمله برنامه‌هایی بوده که خانه داوطلب در سطح استان داشته است.

این مقام مسئول خانه داوطلب را مكانی مستقل و مشخص برای گردهمایی داوطلبان جمعیت هلال احمر با هدف همفكری، برنامه ریزی و ارائه كمك‌های خیریه و خدمات عام المنفعه دانست.

مذنب خاطرنشان كرد: خانه‌های داوطلب در كلیـه شعب تابعه استان از سال 88 راه‌اندازی شده تا بدین وسیله یكی از برنامه‌ها و استراتژی‌های مهم جمعیت هلال احمر كه برقراری اتصال میان نیاز نیازمندان و توان توانمندان است محقق شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز