خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز:

بیش از 3 هكتار زمین در مناطق كم‌برخوردار به مباحث فرهنگی اختصاص یافته است

کد خبر : ۸۲۷۴۲

طی چند سال اخیر و باهدف رونق فعالیت‌های فرهنگی با رویكرد دینی و مذهبی، بیش از 35 هزار مترمربع زمین توسط شهرداری شیراز در مناطق كم‌برخوردار شهر به مجموعه‌های مختلف اختصاص داده شده است.

شیراز - ایلنا: معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز گفت: طی چند سال اخیر و باهدف رونق فعالیت‌های فرهنگی با رویكرد دینی و مذهبی، بیش از 35 هزار مترمربع زمین توسط شهرداری شیراز در مناطق كم‌برخوردار شهر به مجموعه‌های مختلف اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، محمد فرخ‌زاده امروز در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد زیرساختهای مذهبی و فرهنگی در سومین حرم اهل بیت (ع)، ازجمله مجموعه اقدامات انجام شده توسط شورای اسلامی شهر شیراز با محوریت کمیسیون فرهنگی و همچنین شهرداری شیراز با محوریت حوزه های اداری و مالی و فرهنگی در چند سال گذشته، بوده است.

وی همکاری با موسسات، هیئت های مذهبی، مجتمع های فرهنگی، کانون ها و... را بسترساز فعالیتهای فرهنگی با محوریت شهروندان در قالب مشارکتی ارزشمند دانست و گفت: تامین زمین با مالکیت شهرداری و انجام عملیات عمرانی توسط شهروندان در قالب هیئت امنا، هیئت مدیره و... زمینه ساز همکاری های فی مابین در ایجاد توسعه زیرساختها، رونق فضای همکاری، توجه به موضوعات مذهبی در محلات و تمرکز بخشی به نیروهای مذهبی و احیا سنتهای اصیل اسلامی در محلات می شود.

معاون فرهنگی و اموراجتماعی شهرداری شیراز افزود: ارائه خدمات فرهنگی شامل برگزاری مناسبتها، احداث کتابخانه، صندوق های قرض الحسنه، فعالیت های قرآنی، قرائت ادعیه در روزهای منسوب به آن در هفته و تعمیق باورهای دینی واخلاقی در سطح جامعه از دیگر برکات این اقدام است.

فرخ زاده خاطرنشان کرد: براساس قانون زمین های فوق باید پس از تحویل دهی، ظرف مدت 18ماه ساخته شود که زمین های ساخته نشده بررسی و مجددا برای تصمیم گیری عودت داده شده و تصمیمات جدیدتری برای آنها گرفته می شود.

وی ادامه داد: روحیه مشارکت در شیراز در افزایش سرانه فضای فرهنگی در سطح کشور مقوله ای منحصر به فرد است که در چند سال گذشته الگویی برای دیگر شهرهای کشور بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز