خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز خبر داد:

کلنگ تونل 2 قلوی اکبرآباد زده می‌شود

کد خبر : ۸۳۱۴۴

با احداث تونل دوقلوی اکبرآباد، ورودی شهر از سمت دروازه قرآن از حالت شریان ترافیکی خارج و بیشتر عملکرد فرهنگی و گردشگری خواهد داشت.

ایلنا:شهردار شیراز گفت: تونل 2قلوی اکبرآباد با طول مجموع 6 کیلومتر به‌زودی کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازشیراز، علیرضا پاک فطرت در بازدید از مراحل اجرایی پروژه بزرگراه کوهسار مهدی(عج) با اشاره به برنامه‌ریزی برای تکمیل رینگ‌های مختلف ترافیکی شهر شیراز، افزود: با احداث تونل دوقلوی اکبرآباد، ورودی شهر از سمت دروازه قران از حالت شریان ترافیکی خارج و بیشتر عملکرد فرهنگی و گردشگری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این تونل‌ها در حد فاصل شهرک اکبرآباد تا بزرگراه کوهسار مهدی احداث می‌شود، اظهار داشت: با ساخت این تونل‌های دوقلو رکورد جدیدی در ساخت تونل در شیراز به ثبت خواهد رسید.

شهردار شیراز با بیان اینکه شیراز بعد از تهران دومین شهر با بیشترین طول ساخت تونل در کشور است، تصریح کرد: شیراز با 10 کیلومتر تونل در حال طراحی، اجرا و آماده بهره‌برداری جزء معدود شهرهای جهان در داشتن این زیرساخت مهم ترافیکی است.

علیرضا پاک فطرت برآورد اولیه ساخت این تونل دوقلو با 3 مسیر رفت و برگشت به همراه تقاطع‌های غیر همسطح و مسیرهای دسترسی آن را بیش از سیصد میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد که این پروژه در عرض 3 سال به بهره‌برداری برسد.

شهردار شیراز همچنین با اشاره به پایان عملیات اجرایی تونل بزرگ فضیلت به عنوان بزرگترین تونل شهری خاورمیانه، گفت: تونل فضیلت با عرض نزدیک به 20 متر و 10 متر ارتفاع با شرایط ویژه نوع خاک آن بزرگترین تونل از لحاظ مقطع و دهانه نمادی برای توانایی فنی و مهندسی شیراز است.

وی همچنین به مباحث فرهنگی و تأثیرات آن با اجرای پروژه های عمرانی نیز اشاره کرد و افزود: موضوع فرهنگ ترافیک و ارتقای آن، استفاده بهینه از زمان و موارد دیگر که به صراحت در حیطه وظایف شهرداری‌ها در مباحث فرهنگی مطرح می‌شود به طور حتم فرهنگ خوباوری شهروندان سومین حرم اهل بیت(ع) را ارتقا خواهد بخشید.

وی تصریح کرد: باید با تأمین زیر ساخت‌های ترافیکی و فرهنگی بطور همزمان با نگاه صرفا عدالت محور، شیراز را در شأن و جایگاه مردم این شهر ساخت و برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز