خبرگزاری کار ایران

فرماندار شیراز:

شهرداری شیراز در مسائل شهر توجه بیشتری داشته باشد

کد خبر : ۸۵۰۹۳

بر اساس قانون شهرداری در قبال مسایل مختلف شهر همانند مشکلات بهداشت و سلامت، امور اجتماعی، اعتیاد، کتابخانه های عمومی و... می بایست پاسخگو باشد؛ و در این راستا شهرداری شیراز می بایست توجه ویژه ای به مسائل شهر داشته باشد.

ایلنا: فرماندار شیراز گفت: بر اساس قانون شهرداری در قبال مسایل مختلف شهر همانند مشکلات بهداشت و سلامت، امور اجتماعی، اعتیاد، کتابخانه‌های عمومی و... می‌بایست پاسخگو باشد؛ و در این راستا شهرداری شیراز باید توجه ویژه‌ای به مسائل شهر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، جواد زرین کلاه در نخستین جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید و پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز با بیان اهمیت توجه به کتاب و کتابخوانی و بسط و توسعه کتابخانه‌های عمومی در شهرستان شیراز با توجه به سند توسعه چشم انداز ۱۴۰۴ کشور، اظهار داشت: طرح سند توسعه چشم انداز انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز توسط اداره مربوطه تهیه و تنظیم شده است؛ که این قسمت اول کار می‌باشد و مهم‌ترین بخش آن عملیاتی کردن طرح برای رسیدن به اهداف مشخص شده است.
وی به قسمت‌هایی از طرح اشاره‌ای داشت و با بیان اینکه مطالعه غیر درسی می‌بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ افزود: بر اساس طرح مذکور در سال ۱۴۰۴ می‌بایست ۸ متر مربع فضا به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت در امر کتابخانه‌ها وجود داشته باشد و ۳۵ درصد جمعیت شیراز یعنی به ازای هر سال ۲ درصد، عضو کتابخانه‌های عمومی شیراز باشند و به ازای هر نفر ۴ کتاب در کتابخانه‌ها فراهم شده باشد.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز با بیان اینکه شهردار شیراز عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز می‌باشد نه شهرداری، خاطر نشان کرد: اجرایی کردن مصوبات جلسات یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه می‌باشد که متاسفانه عدم حضور شهردار در جلسات یا نماینده تام الاختیار باعث شده بسیاری از مصوبات این حوزه رنگ عملیاتی به خود نگیرد و حق مردم شیراز تضییع گردد همانند مشکلی که امروز در بحث نیم درصد اختصاص یافته به کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز از سر جمع اعتبارات شهرداری پیش آمده است.
فرماندار شیراز تصریح کرد: ضرر کننده اصلی برخی سهل انگاری‌ها و خود محوری‌ها مردم فهیم شیراز می‌باشد و در این راستا اجازه نخواهیم داد حقی از مردم شریف شهرستان شیراز تضییع گردد و شهرداری شیراز می‌بایست دلیل کسر مبلغ بیش از ۴ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری این شهر توسط دولت را توضیح دهد زیرا که شهر شیراز برای از بین بردن کسری کتابخانه‌های عمومی خود به چنین اعتباری نیاز داشت.
نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز اذعان داشت: آیا اگر شهرداری به تعهدات خود بر اساس قانون عمل کرده بود و سهم کتابخانه‌های عمومی شهرستان را که خرج همین شهرستان می‌گردید را پرداخت کرده بود باز هم دولت این مبلغ را از حساب سال ۹۱ شهرداری برداشت می‌کرد؟
زرین کلاه اضافه کرد: با تعاملات بین دستگاهی و حرکت در مسیر قانون اجازه ندهید حقوق شهر زیر پا گذاشته شود و از امروز خود را پاسخگوی مردم در قبال وظایف تعریف شده قانونی خود بدانید و مطمئن باشید مردم ما مردم قدر‌شناس و با بصیرتی هستند؛ و رسانه‌های استان نیز نشان داده‌اند که در مسیر توسعه و آبادانی شهر و استان همیشه در صحنه حاضر بوده‌اند.
وی در خصوص پروژه ساخت ۶ کتابخانه تا پایان شهریور سال جاری در شهرستان شیراز نیز گفت: تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر ساخت یا پیشرفت فیزیکی این کتابخانه‌های عمومی در شیراز از سوی شهرداری گزارش نشده است و این موضوع نیز در حال پیگیری است.
فرماندار شیراز در پایان سخنان خود ابراز داشت: از ریاست محترم شورای شهر آینده انتظار داریم به مسائل شهر شیراز به همراه شهردار توجه ویژه داشته باشند و در جلسات مرتبط به حل مشکلات شهر شیراز و پیگیری مطالبات مردمی شخصا حضور بهم رسانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز