خبرگزاری کار ایران

حسن عباسی در همایش نکودانشت احمدمتوسلیان:

متوسلیان دکترین جدید نظامی را به دنیا ارائه کرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۵۱

اکنون این رویه وتئوری حاج احمد متوسلیان در دانشگاه‌های معتبر نظامی دنیا پدیرفته شده و قابل احترام است.

ایلنا: رئیس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز در حاشیه همایش نکوداشت احمدمتوسلیان گفت: نظریه نظامی متوسلیان اکنون مورد احترام کار‌شناسان نظامی دنیاست.
به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، حسن عباسی ضمن برشمردن ویژگی‌های این دیپلمات ایرانی ربوده شده در لبنان گفت: متوسلیان بر خلاف نظریه‌های حاکم بر ارتش‌های کلاسیک جهان که معتقد بودند باید شخصیت یک نظامی را خورد کرد و در چهارچوب یک ارتشی از او فردی جدید ساخت، بر این باور بود که باید از توانایی‌های شخصی افراد در نظامی‌گری استفاده کرد.
وی با بیان این مطلب که متوسلیان دکترین جدید نظامی را به دنیا ارائه کرد ادامه داد: اکنون این رویه و تئوری حاج احمد متوسلیان در دانشگاه‌های معتبر نظامی دنیا پدیرفته شده و قابل احترام است.
عباسی با بیان این مطلب که سخن امام خمینی (ره) که فرمودند: راه قدس ازکربلا می‌گذرد، یکی ازمهم‌ترین استراتژی‌های دفاع مقدس بود افزود: به اعتقاد امام دفاع ازکشور مهم‌تر از جنگ در لبنان بود. به همین منظور تعداد زیادی از افرادی که برای مقابله با اسرائیل و به صورت داوطلب به لبنان رفته بودند به کشور بازگشتند.
وی ادامه داد: اما احمد متوسلیان و دوستانش به واسطه روابط دیپلماتیک در لبنان حضور داشتند و ربوده شدن آن‌ها توسط فلانژهای تحت دستور سمیر جعجع یک مسئله قابل پیگیری از طریق دیپلماتیک است.
عباسی برگزاری این گونه همایش‌ها را در جهت زنده نگاه داشتن یاد و خاطرهٔ دیپلمات‌های ایرانی ربوده شده در لبنان و اعلام مطالبات سمن‌های مردمی برای لزوم پیگیری‌های دیپلماتیک تا روشن شدن سرنوشت این دیپلمات‌ها موثر دانست و افزود: ما هنوز امیدواریم که خبر‌هایی از زنده بودن این دیپلمات‌ها به‌دستمان برسد، چراکه اسنادی مبنی بر شهید شدن آن‌ها موجود نیست.
گفتنی است همایش گرامیداشت احمد متوسلیان به همت کانون فرهنگی حاج احمد متوسلیان به مدت یک روز در شیراز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز