خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

الگوی مناسبی برای توسعه شهراسلامی به جهانیان معرفی شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۵۴

با برگزاری نخستین اجلاس جهانی باید یک الگوی مناسبی با دیدگاه اسلامی در راستای توسعه شهری به جهانیان معرفی شود.

ایلنا: استاندار قزوین گفت: با برگزاری نخستین اجلاس جهانی باید یک الگوی مناسبی با دیدگاه اسلامی در راستای توسعه شهری به جهانیان معرفی شود.

به گزارش ایلنا از قزوین، احمد عجم در نخستین اجلاس مجمع جهانی شهر اسلامی که در سرای سعدالسلطنه برگزار شد، افزود: با برگزاری نخستین اجلاس جهانی باید یک الگوی مناسبی با دیدگاه اسلامی در راستای توسعه شهری به جهانیان معرفی شود.

وی با بیان اینکه در شهر قزوین شرایط زندگی به گونه‌ای است که می‌تواند الگوی مناسبی برای توسعه معمارهای اسلامی باشد، افزود: شرایط مناسب زندگی در شهر قزوین براساس اعتقادات و الگوهای اسلامی و ایرانی است و این نقطه برجسته این شهر است.

استاندار قزوین گفت: محوری‌ترین موضوع در شهر اسلامی قزوین اخلاق است که مورد توجه قرار گرفته و به شرایط حداکثری رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به تغییرات فیزیکی در شهر‌ها بیان کرد: نوع بداخلاقی‌ها در تغییرات فیزیکی آب و هوایی باعث شده است آسیب‌های زیادی در توسعه شهر‌ها ببینیم.

عجم گفت: شهر قزوین این ادعا را دارد که هویت شهرش براساس اصول اخلاقی گام برداشته است.

استاندار قزوین بیان کرد: مدیریت شهری در چنین سیستمی به دنبال ایجاد امنیت شهروند بوده و به این دیدگاه رسیده است.

وی گفت: شهروندان در توسعه شهر اسلامی تعامل بیشتری با نهادهای متولی دارند چرا که انسان‌ها با این خصوصیات پرورش یافتند.

عجم ادامه داد: در چنین سیستمی انحراف کمتر دیده می‌شود و از دیدگاه اسلامی، شهر بستری برای زندگی به صورت اجتماعی است و براین اساس توسعه شهر‌ها بر مبنای اسلام باید باشد.

وی با بیان اینکه نباید بین مبانی توسعه شهری و جوامع اسلامی شکافی ایجاد شود، افزود: تعیین چشم‌انداز‌ها برای رشد و توسعه شهر به شدت متاثر از دیدگاه‌های اسلامی است و انسان در این فضا به تکاپو می‌افتد.

وی افزود: شایسته است تا مدیران شهری به اصول و ساخت و توسعه شهری بر مبنای اسلام توجه داشته باشند و چه بسیار از اصول‌ها و معیارهایی که محتوای دینی و اسلامی آن مورد تاکید قرار گرفته است.

عجم بیان کرد: از دانشمندان و مهمانان حاضر در این اجلاس می‌خواهیم حرکت‌های سازنده براساس معیارهای اسلامی انجام دهند و الگوی مناسبی در معرفی دیدگاه اسلام در توسعه شهری به جهانیان معرفی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز