خبرگزاری کار ایران

بازرس كل استان قزوین خبرداد:

نظارت بر نحوه تكریم ارباب رجوع در دستگاههای اجرائی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۸۳

نحوه ارائه خدمات و تكریم ارباب رجوع در دستگاههای اجرائی استان قزوین توسط بازرسان مورد نظارت و بررسی قرار می گیرد.

قزوین - ایلنا: بازرس كل استان قزوین گفت: نحوه ارائه خدمات و تكریم ارباب رجوع در دستگاههای اجرائی توسط بازرسان مورد نظارت و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا؛ محمد حسین یزدان پناه افزود: این اقدام در راستای اجرای برنامه های نظارتی سال جاری در دستور كار بازرسان گروه های مختلف نظارت و بازرسی این اداره كل قرار دارد.

وی با بیان این كه رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده توسط نظام اداری و اجرائی كشور از شاخص های اصلی سنجش كارآمدی و رشد و توسعه دستگاهها محسوب می شود افزود: سرعت، دقت و صحت در انجام وظایف و ارائه خدمات، نحوه رفتار و تكریم مراجعین و شفافیت و اطلاع رسانی موجبات ارتقای كارآمدی دستگاهها و افزایش اعتماد عمومی در جامعه را به دنبال دارد.

بازرس كل استان قزوین بیان كرد: جایگاه مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی كه مبتنی بر مردم سالاری دینی است بسیار ارزشمند و تكریم آنان باید سرلوحه كار مدیران و ابواب جمعی دستگاههای اجرائی باشد.

این مسئول تصریح كرد: مردمی كه بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی رتبه آنان را از مردم زمان حضرت رسول (ص) و امام حسین (ع) بالاتر دانسته است قطعاً شأن و منزلت والایی دارند لذا بر مدیران و خدمتگذاران نظام فرض است كه با فراهم نمودن ساز و كارهای لازم زمینه ارائه خدمات مطلوب، مناسب و مؤثر به مردم را فراهم نمایند.

یزدان پناه، مردم را مصداق بارز سرمایه اجتماعی دانست و یادآور شد: اعتماد عمومی مردم از ابتدای انقلاب تاكنون بزرگترین سرمایه و پشتیبان نظام بوده است. سرمایه ای كه در دیگر نقاط جهان به این معنی یافت نمی شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت ارتقاء، حفظ و كرامت مردم، نظارت مستمر مدیران بر حُسن رفتار كاركنان دستگاههای اجرائی با مردم  نباید مغفول واقع شود.

بازرس كل استان قزوین در ادامه با اشاره به محورهای این برنامه بازرسی افزود: بررسی چگونگی اطلاع رسانی به مراجعین در زمینه نحوه ارائه خدمات (ماده 3 قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد) و نحوه اجرای منشور اخلاقی كارمندان دولت در ارتباط با مردم از مهمترین محورهای مورد توجه بازرسان است.

وی بررسی نحوه بازنگری و اصلاح روشهای انجام كار و اقدامات به عمل آمده به منظور ایجاد سهولت و بهبود كیفیت و كمیت خدمت رسانی به مردم (ماده 37 و 38 قانون مدیریت خدمات كشوری) را از دیگر این محورها عنوان كرد.

یزدان پناه همچنین با اشاره به ماده 25 قانون ارتقاء سلامت اداری تأكید كرد: اقدامات واحدهای ارزیابی عملكرد دستگاههای اجرایی در رسیدگی و پاسخگویی به شكایات مردم به طور ویژه توسط كارشناسان و بازرسان مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرد.

یزدان پناه در پایان خاطر نشان كرد: چنانچه شهروندان محترم از نحوه ارائه خدمات وتكریم ارباب رجوع در دستگاههای اجرائی شكایت و یا اعلاماتی دارند می توانند مراتب را از طریق ثبت در سامانه ملی رسیدگی به شكایات و اعلامات سازمان بازرسی كل كشور به نشانی اینترنتی: http://shekayat.bazrasi.ir، تماس با تلفن گویای واحد ستاد خبری؛ مركز استان: 136، شهرستانها:3350022-0281 با اداره كل بازرسی قزوین در میان بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز