خبرگزاری کار ایران

با توزیع ۱۲۶۰كلاه ایمنی؛

طرح ارتقای ایمنی موتورسواران دراستان قزوین اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۸۷

با توزیع 1260كلاه ایمنی و 2260عدد برچسب شبرنگی، طرح ارتقاء ایمنی موتور سواران در بخش های مختلف استان قزوین آغاز شد.

ایلنا - قزوین: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین گفت:  تعداد 1260 عدد كلاه ایمنی و 2260 عدد برچسب شبرنگی با هدف ارتقای فرهنگ رانندگی و ایمنی راكبان موتور سیكلت در بین موتورسواران روستاهای استان قزوین توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دهاقین در حاشیه اجرای طرح ارتقای ایمنی موتورسواران روستاهای استان قزوین در گفتگو با خبرنگاران افزود: نسبت قابل توجه‌ای از تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های استان را عابران پیاده و موتورسواران به خود اختصاص داده اند.

دهاقین افزود: اهمیت رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور به همراه استفاده از تجهیزات ایمنی و علائم هشدار دهنده یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات موتور سیکلت است.

به گفته وی، بی تفاوتی‌، مشكلاتی  را گریبان‌گیر راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده می‌کند که تلفات منجر به فوت حتی یک نفر موجب اثراتی جبران ناپذیر در جامعه خواهد بود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین در ادامه به بیان اهداف اجرای طرح‌های ایمنی پرداخت و گفت: با توجه به شرایط خاص روستاها و لزوم استفاده از موتورسیکلت برای ساکنان این مناطق، به دلیل عدم اطلاع کافی از قوانین و مقررات و بی توجهی به استفاده از کلاه ایمنی صدمات زیادی به راکبان وارد شده است.

دهاقین در همین راستا افزود: اجرای این طرح به لحاظ تهیه جوانب از جمله اعمال قوانین و ارائه آموزش‌های لازم در بخش و توصیه‌های ارشادی قانونی و توزیع تجهیزات تلاش شده که با ارتقای ایمنی و سلامت جوانان کیان خانواده‌ها حفظ شود.

وی همچنین ادامه داد: یکی از ارکان مهندسی ترافیک آموزش است، لذا در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک اقدامات اثر بخش و مناسبی صورت گرفته است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین همچنین متذکر شد: در حال حاضر سالانه حدود 20 هزار نفر تلفات جاده‌ای داریم که رقم قابل توجهی از آن مربوط به موتور سواران است و علیرغم اینکه موتورسیکلت وسیله حمل و نقل آسانی است، ولی سرعت بالا، استفاده نادرست و عدم استفاده از کلاه ایمنی برای راکبین خطر آفرین بوده و خسارات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بخش قایل توجهی از متوفیان تصادفات را راکبان موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند اذعان داشت: استفاده از کلاه ایمنی نقشی اساسی در حفظ جان راکبان این نوع وسایل نقلیه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز