خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه ناحیه البرز استان قزوین:

طرح هجرت 3 یكی از بهترین جلوه های مهارت آموزی دانش آموزان است

سپاه ناحیه شهرستان البرز با همكاری اداره كل آموزش وپرورش این شهرستان در تابستان 91 برنامه های متنوع علمی و آموزشی، تربیتی عقیدتی برای دانش آموزان این شهرستان بنام طرح هجرت 3 برگزار نموده است.

قزوین - ایلنا: فرمانده سپاه ناحیه البرز گفت: طرح هجرت زمینه تقویت و تعمیق باورهای دینی و مذهبی دانش آموزان را فراهم می كند.

به گزارش ایلنا از البرز قزوین؛ سرهنگ بهرامی با قدردانی از همكاری بی دریغ اداره كل آموزش و پرورش شهرستان البرز در اجرای طرح هجرت و بسیج سازندگی دانش آموزان افزود: طرح هجرت زمینه ساز ایجاد نشاط روحیه و افزایش مسئولیت پذیری در جوانان و نوجوانان كه آینده سازان ایران اسلامی هستند می باشد.

وی ادامه داد: امروز رسالت جوانان در سنگر دفاع از ارزش های والای اسلامی رسالتی حساس و سنگین و همدلی و همیاری در آینده سازان این مرز و بوم موجب اقتدار ایران عزیز در عرصه های بین المللی خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه البرز با اشاره به عملكرد دانش‌آموزان در طرح هجرت 3 شهرستان البرز ابراز داشت: 12هزار متر مربع در زیبا سازی كلاسها و دیوارهای محوطه مدارس توسط 7 هزار نفر روز دانش آموز انجام شده است.

وی افزود: از دیگر فعالیت های دیگر این طرح بهسازی و تعمیر 400میز و نیمكت كلاس و 2 هزار متر مربع رنگ آمیزی و نقاشی توسط دانش آموزان زیرنظر مربی است كه در تابستان 91 در قالب طرح هجرت 3 صورت گرفته است.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی مبنی بر استفاده از جوانان در جهت سازندگی كشور در اوقات فراغت بیان داشت: همكاری و همیاری جوانان و نوجوانان دانش آموز باعث می شود آنها به مشقت و سختی كارها در جهت تعمیر و بهسازی مدارس پی ببرند و باعث شود در دوره تحصیل در نگهداری آن كوشا باشند و همچنین این پیام را انتقال دهند.

سرهنگ بهرامی تصریح كرد: حضور جهاد گونه دانش آموزان در این هوای گرم نشان دهنده وجود باورهای عمیق دینی و اسلامی در جوهره وجود آنان است.

وی گفت: این نشان دهنده اعتقاد قوی دانش آموزان این شهرستان است كه در اوقات فراغت در راستای محرومیت زدایی كشور و توسعه سازندگی معنوی و مادی كشور فعالیت می كنند.

وی با اشاره به فعالیت های تربیتی و فرهنگی در كنار فعالیت های بسیج سازندگی گفت: شركت در حلقه های صالحین و شركت در نماز جماعت و كلاس های تربیتی، علمی و سیاسی در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان از دیگر برنامه های این طرح هجرت می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه البرز بازدید از مراكز علمی، تحقیقاتی و آموش و بازدید از كارخانجات صنعتی را از دیگر فعالیت های این طرح برشمرد.

وی با اشاره به جمله ای از شهید رجایی كه بیان کرده بود:"در تابستان مدرسه تعطیل می شود ولی تربیت تعطیل نمی شود خاطر نشان ساخت: هم اكنون 24 پایگاه بیسج در شهرستان البرز فعالیت های فرهنگی، آموزشی، قرآن و خط و نقاشی، احكام، سالن ورزشی و... را به علاقه مندان ارائه می دهد.

در ادامه مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان البرز گفت: طرح هجرت 3 در راستای كمك به دولت در سازندگی و رساندن امكانات به مناطق محروم كشور با بهره گیری از توان و ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان در قالب اردوهای جهادی دانش آموزان و غنی سازی اوقات فراغت اجرا می شود.

تقوی افزود: این طرح در جهت سازندگی و بهسازی مدارس و فراگیر شدن فرهنگ جهاد در جامعه و ایجاد روحیه ایثار؛ انفاق و احساس وظیفه و مسئولیت پذیری دانش آموزان گام برمی دارد.

وی ادامه داد: از مهترین اهداف این طرح استمرار ارزشهای دینی و مذهبی و انتقال آن به دوره تحصیلی و در نتیجه باعث ارتقای دانشفنی و مهارتی و تقویت پایه های اعتقادی در میان دانش آموزان می باشد.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و در طرح هجرت 3 بیان داشت: نوشتن خط های زیبا از بزرگان، امامان، آموزش احكام اسلامی و كلاس های عقیدتی و سیاسی از جمله فعالیت های مهم این طرح می باشد.

تقوی در ادامه با اشاره به استقبال زیاد دانش آموزان در این طرح گفت: در این طرح بسیاری از استعدادها شكوفا شده و زمینه تعاون دانش آموزان فراهم می شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان البرز خاطر نشان ساخت: دشمن جهت زدودن اعتقادات پاك نوجوانان و جوانان از هیچ تلاشی دریغ نمی كند و امروز وظیفه دانش آموزان ما شناخت توطئه دشمنان و تلاش برای رفع این توطئه هاست.

تقوی در پایان استفاده از امكانات رفاهی از جمله استخر رایگان –كتابخانه و... را از دیگر مزایای شركت كنندگان در طرح هجرت 3 برشمرد.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه شهرستان البرز نیز ضمن قدردانی از حضور دانش آموزان و اولیا آنها در استقبال گرم از طرح هجرت 3 بیان داشت: طرح هجرت 3 از چهارم تیر ماه سال جاری و به جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان البرز برگزار شد.

روح اله میرزایی ادامه داد: هم اكنون تعداد 7 هزار نفر در زمینه بسیج سازندگی در عرصه های مختلف سازندگی، بهسازی كمك به محرومین و اقشار ضعیف جامعه و... فعالیت می كنند كه امیدواریم كارنامه معنوی درخشانی در پایان تابستان داشته باشیم.

وی افزود: تلاش و مجاهدت دانش آموزان نوجوان و جوان در آبادانی و عمران و عمران ایران اسلامی ستودنی است.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه شهرستان البرز در پایان خاطر نشان ساخت: كشور ما به چنین نیروهای مستعد و جوان كه فكر عملشان آبادانی و سربلندی كشور و نظام اسلامی است نیاز دارد و باید تلاش كرد زمینه حضور و بروز استعدادهای نوجوان فراهم شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان البرز در ادامه بازدید اجرای طرح هجرت 3 در شكل دهی آینده جوانان بسیار موثر است و هدف از اجرای این طرح استفاده از زمان فراغت جوانان و آموزش عمیق قرآن و احكام دینی دانش آموزان می باشد.

وی در ادامه با اشاره به همراه شدن طرح هجرت و ماه رمضان گفت: كلیه تدبر و عمل به قرآن فهمیدن معنای كلمات و مفاهیم قرآن است و در ماه رمضان باید فرصت را غنیمت شمرد و در آیات الهی تدبر كرد.

حجت الاسلام مصائبی افزود: در ماه مبارك رمضان طبق برنامه های طرح هجرت 3 از ساعت 5/11الی 5/12 هرروز یك جز ختم قرآن برگزار می شود كه ان شاا... تا پایان ماه رمضان یك ختم قرآن صورت پذرد و این قرآن قطعا باعث رشد و تعای دانش آموزان این طرح خواهد گردید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه شهرستان البرز با اشاره به بیانات حضرت ایت ا... خامنه ای كه فرمودند: اگر از من بپرسند از جوانان چه می خواهیم خواهم گفت: تحصیل، تهذیب، ورزش گفت: بدین منظور دانش آموزان در فضای آموزشی به قرائت قرآن و آموزش احكام دینی می پردازند و در اذائه فعالیت های خود به بهسازی و رنگ آمیزی مدارس می پردازند.

وی ادامه داد: هم اكنون در مدرسه راهنمایی كاشی سازی پارس 33 نفر طی 15 روز مشغول به فعالیت هستند كه خوشبختانه رنگ آمیزی – نوسازی –وتكمیل نمازخانه و كلاس های تربیتی آن رو به اتمام می باشد.

وی در پایان به مهترین هدف طرح هجرت 3 كه همانا آموزش قرآن است اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: محافل انس با قرآنو ترویج فرهنگ قرآنی باعث ایجاد و تعمیق هویت دینی و ایجاد شور و انگیزه و بهره وری هر چه بیشتر از این نعمت الهی در زندگانی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز