خبرگزاری کار ایران

رحیم پور، معاون سازمان گردشگری کشور:

امیدواریم در آینده نزدیك شهر قزوین به قطب گردشگری تبدیل شود

شهر قزوین با توجه به موقعیت‌های فراوان اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و جغرافیایی در جذب گردشگر موفق خواهد بود.

قزوین - ایلنا: معاون پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور گفت: شهر قزوین با توجه به موقعیت‌های فراوان اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و جغرافیایی در جذب گردشگر  موفق خواهد بود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ علی رحیم‌پور در همایش گردشگری مذهبی که به مناسبت بزرگداشت روز قزوین برگزار شد، با بیان اینكه با استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهر قزوین، می‌توان این شهر را به قطب گردشگری تبدیل کرد، افزود: با امکانات فعلی در این شهر نمی‌توان این شهر  را به قطب گردشگری تبدیل كرد بر این اساس باید همه مسئولان برای فراهم كردن زیرساخت های شهر قزوین برای جذب گردشگر تلاش  كنند تا این موضوع به تحقق برسد.

وی با تصریح اینكه برای رونق گردشگری مذهبی در شهر قزوین نیاز است كه كیفیت امكانات رفاهی، تفریح و اقامتی در این شهر توسعه یابد، گفت: با توجه به برگزاری این همایش و اقدامات اولیه ای كه در این شهر صورت گرفته است امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیك این شهر را به قطب گردشگری تبدیل كنیم.

رحیم پور ادامه داد: با توجه به اینكه قزوین دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه گردشگری مذهبی دارد، باید این ظرفیت‌ها را به دارایی تبدیل کرد و در نهایت محصولی را بتوان بدست آورد که گردشگری مذهبی را در این استان توسعه داد.

معاون پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه با توسعه گردشگری مذهبی می‌توان درآمد، اشتغال و امکانات متعددی را در کشور افزایش داد، بیان کرد: گردشگری از مزایا و ویژگی‌های بسیاری برخوردار است که با رونق آن می‌توان شاهد تحول خوبی در افزایش درآمد و اشتغال در کشور بود.

این مسوول با بیان اینكه قرار گرفتن آثار متعدد تاریخی در کنار یکدیگر نشان از اهمیت اقتصاد و فرهنگ این شهر است، افزود: 12 درصد از  آثار ثبت شده در کشور مربوطه به استان قزوین است و این استان دارای موقعیت‌های فراوان اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و جغرافیایی است و می‌تواند در جذب گردشگر موفق باشد.

وی در ادامه به ارایه راهکارهای توسعه گردشگری در استان قزوین پرداخت و بیان کرد: تدوین سند توسعه گردشگری و شناسایی بازار هدف در این استان از مهم‌ترین راهکارهای توسعه گردشگری است.

 گفتنی است، علی رحیم‌پور معاون پژوهشکده گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور در این همایش مقاله‌ای با عنوان ضرورت توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری مذهبی در شهر قزوین ارایه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز