خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین خبرداد:

1500 واحد مسکن مهر استان قزوین در آستانه افتتاح

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۳۹

۱۱هزار و ۴۹۸ واحد مسکن مهر در این استان آماده بهره برداری است./ از این تعداد، هشت هزارو ۵۰۵ واحد در شهر محمدیه، ۱۰۵۷ واحد در آّبیک، ۸۳۹ واحد در تاکستان و یکهزارو ۹۷ واحد در شهر قزوین ساخته شده است.

ایلنا- قزوین: مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد: ۱۱هزار و ۴۹۸ واحد مسکن مهر در این استان آماده بهره برداری است.

 به گزارش خبرگزاری ایلنا از قزوین؛ محمد نادر محمد زاده در نشست خبری افزود: از این تعداد، هشت هزارو ۵۰۵ واحد در شهر محمدیه، ۱۰۵۷ واحد در آّبیک، ۸۳۹ واحد در تاکستان و یک هزار و  ۹۷ واحد در شهر قزوین ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی اعتباری افزون بر ۴۳۱  میلیارد تومان هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به دیگر طرح های قابل افتتاح در ایام دهه مبارک فجر اضافه کرد: به مناسبت سالگرد انقلاب شش طرح عمرانی شامل ساختمان مجتمع ادارات شهرستان آبیک با دو هزار و ۹۶۵ مترمربع زیربنا، مجتمع ادارات شهرستان البرز با دو هزار و ۹۶۵ مترمربع، حسینیه یگان ویژه با ۳۶۴ مترمربع زیربنا، ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان با چهار هزار و ۶۸۳ مترمربع و زمین چمن شهر دانسفهان با ۲۴۷ مترمربع زیربنا به بهره برداری می رسد.

محمدزاده افزود: برای احداث این طرحها در مجموع ۱۱۴ میلیارد و ۹۸۸ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد: در بخش راه روستایی جاده چسکین به ینگی کهریز به طول چهار کیلومتر و۷۰۰ متر در بوئین زهرا، بهسازی راه روستای مرگ به طول ۷۰۰ متر و کاکوهستان به طول پنج کیلومتر در بخش الموت غربی با اعتباری بالغ بر شش میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

این مسئول یادآورشد: احداث سه دستگاه تقاطع همسطح و غیرهم سطح در مسیر بزرگراه قزوین – تاکستان از دیگر پروژه هایی است که با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

محمد زاده همچنین با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش راه و شهرسازی استان قزوین گفت: همزمان با آغاز رشد شتابان کشور طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و توجه به توسعه زیرساخت ها در بخش راه وترابری استان قزوین هم تحولات چشمگیری صورت گرفته است به طوریکه برای توسعه شبکه بزرگراهی و آزادراهی  و راههای اصلی و فرعی چندین پروژه طی این سالها اجرا شده که ساخت نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر آزاد راه و ۲۶۵ کیلومتر بزرگراه از جمله آن بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: آزاد راه قزوین– رشت و قزوین- زنجان،  بزرگراه قزوین- تاکستان – شامی شاپ به طول بیش از  ۳۵ کیلومتر،  پل روگذر تقاطع غیر همسطح سید آزادگان با ۱۱ مسسیر دسترسی،  بزرگراه بوئین زهرا - اشتهارد و قزوین – بوئین زهرا در مجموع به طول ۷۲ کیلومتر، بیش از ۶۰ کیلومتر  بزرگراه در محور تاکستان، آبگرم، آوج طی سه سال اخیر قطعه یک بزرگراه بوئین زهرا – دانسفهان و دانسفهان – شال  از جمله  مهم ترین طرح هایی اجرا شده طی سالهای اخیر در استان قزوین بوده است.

وی افزود: همچنین برای تسهیل در تردد خودروها طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی راههای فرعی استان قزوین به طول ۴۸۸ کیلومتر  آسفالت  و ورودیهای شهر قزوین به طور کلی چهارخطه شد.این مسول با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آبادانی روستاها گفت: از آنجایی که سیاست محرومیت زدایی و توجه به مناطق محروم یکی از مهم ترین اهداف انقلاب اسلامی بوده است ساخت، توسعه و آسفالت راههای روستایی طی سالهای پس از پیروزی انقلاب توسعه چشمگیری یافت به طوری که طول راههای روستایی استان از دو هزارو ۲۲۹ کیلومتر در سال ۵۷ به بیش از پنج هزارو ۲۰۰ کیلومتر در سالجاری افزایش یافته و با آغاز آسفالت راههای روستایی بعد از پیروزی انقلاب تاکنون بیش از دو هزارو ۶۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده است

محمد زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای بخش مسکن و شهرسازی این اداره کل گفت: در پی پیروزی انقلاب اسلامی و رشد و توسعه شتابان شهرها یکی از نیازهای مهم مردم مسکن بوده است که کاهش سرانه تعداد خانوار در واحد مسکونی از جمله دستاوردهای مهم این بخش محسوب می شود.

وی افزود: پروژه مسکن مهر یکی از مهم ترین طرح های دولت طی سال های اخیر بوده که نشان دهنده عزم راسخ نظام مقدس جمهوری اسلامی با تلاش خدمتگزاران در دولتهای نهم و دهم برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه بوده است.

وی یاد آور شد: عملیات اجرایی مسکن مهر در استان قزوین با  ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی ها آغاز شد هم اکنون عملیات ساخت بیش از ۵۱ هزار واحد مسکونی مهر در استان قزوین در دست اجراست و از این میزان تا پایان امسال ۳۰ هزار واحد به متقاضیان واگذار می شود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته واگذاری مسکن در استان قزوین تا پایان سال ۱۳۹۱ به روز شده و متقاضیان واجد شرایط می توانند پس از طی تشریفات اداری مسکن خود را تحویل بگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در بخش طراحی، نظارت و اجرای پروژه های عمرانی با کاربری مختلف فرهنگی، اداری، آموزشی، ورزشی و عمومی بیش از ۱۲۰ پروژه طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان قزوین اجرا شده است که از ساختمانهای فرمانداری البرز، احداث مجتمع فرهنگی در شهرهای تاکستان و محمدیه و زیاران و ساختمان پزشکی قانونی استان، سالن ورزشی  دو هزار نفری آبیک، خوابگاه ورزشی در شهرک مینودر و بیمارستان  ۲۲۰ تختخوابی ولایت قزوین می توان به عنوان بخشی از پروژه های اجرا شده در این زمینه در استان قزوین یاد کرد.

به گفته ی محمدزاده در بخش شهرسازی هم، استان قزوین قبل از انقلاب دارای ۶ شهر بود که  قزوین، الوند، شال، تاکستان، بوئین زهرا، آبیک این شهرها بودند و از مجموعه فعالیت های این حوزه تنها شهر قزوین دارای طرح جامع قبل از انقلاب بوده است ولی بعد از انقلاب تعداد طرح های جامع مصوب و تفضیلی شهر های استان قزوین به تعداد قابل توجه ای رشد داشته است که شهرهای تاکستان، الوند، آبیک، اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و قزوین شامل طرح جامع مصوب و شهر های شریفیه، بیدستان، شال، خاکعلی  و آبگرم  دارای طرح جامع تفضیلی می باشند و همچنین برای شهر های اقبالیه، محمود آبادنمونه، معلم کلایه، رازمیان، کوهین، سگزآباد، دانسفهان، آوج، ارداق و نرجه نیز طرح جامع و جامع تفضیلی در دست تهیه است.

وی تصریح کرد: برای شهرهای الوند، آبیک، اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و بوئین زهرا طرح تفضیلی در دست مطالعه می باشدکه با اجرای این طرح ها تقریبا تمامی شهرهای استان قزوین داراری طرح جامع تفضیلی مصوب خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در پایان گفت: از دیگر طرح های اقدام شده طرح جامع ناحیه، طرح مجموعه شهری قزوین cds ، طرح مطالعات امکان سنجی متروی هشتگرد – قزوین، دستور کار ۲۱ محلی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز