خبرگزاری کار ایران

استاندارقزوین در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر كشور:

قزوین باید پاسخگوی نیاز استراتژیک 32 میلیون جمعیت باشد

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۲۵

قزوین به عنوان یك بارانداز ملی تعریف شده است كه در مواقع امداد و كمك رسانی به آسیب دیدگان بلایا و حوادث طبیعی باید نیازهای استراتژیك 32 میلیون نفر جمعیت را برای مدت 6 ماه برآورده كند.

ایلنا- قزوین: استاندار قزوین گفت: قزوین به عنوان یك بارانداز ملی تعریف شده است كه در مواقع امداد و كمك رسانی به آسیب دیدگان بلایا و حوادث طبیعی باید نیازهای استراتژیك 32 میلیون نفر جمعیت را برای مدت 6 ماه برآورده كند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قزوین؛ احمد عجم در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر كشور بیان داشت: سیاست و جهت گیری مدیریت ارشد استان بر تقویت و حمایت از جمعیت هلال احمر متمركز است چرا كه محدوده فعالیت این جمعیت فراتر از مرزهای استانی و ملی است.

وی افزود: استان قزوین معین استان تهران می باشد که در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه می تواند بخش زیادی از مسائل و مشكلات استان های همجوار بویژه تهران و البرز را مرتفع كند.

استاندار از جابجایی سالیانه 100 میلیون مسافر در مسیر ارتباطی استان قزوین خبر داد و در این خصوص بیان داشت: جابجایی این حجم عظیم از مسافرین در مسیرهای مواصلاتی استان قزوین نیازمند تقویت پایگاههای امدادی و تجهیز و تقویت جمعیت هلال احمر استان می باشد.

وی عنوان داشت: استان قزوین بدلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص همواره یك نقش ملی در محورهای مختلف را بر عهده داشته وتمامی موارد  این مسئولیت را به نحو احسن انجام داده است.

استاندار در پایان خواستار تقویت جمعیت هلال احمر استان و برنامه ریزی برای انتقال انبارهای عمومی جمعیت به خارج از شهر شد.

در این جلسه دكتر فقیه رئیس جمعیت هلال احمر كشور با اشاره به موقعیت حساس استان قزوین بیان داشت: استان قزوین بدلیل قرار گرفتن در یك شاهراه ارتباطی و نزدیكی به تهران شرایط مناسبی را برای استقرار جمعیت یك میلیونی در مواقع اضطراری و وقوع بلایای طبیعی فراهم می كند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح كرد: قزوین باید یك مسئولیت و نقش ملی را در سطوح ملی ایفا كند.

وی با تأكید بر خروج انبارهای هلال احمر به بیرون از شهر افزود: ساخت انبارها در بیرون از شهرها سیاست جمعیت هلال احمر است تا در مواقع بحران های احتمالی بتواند نقش و مسئولیت خود را به خوبی ایفا كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز